arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

آخرین گزارش از آمار نرخ بیکاری/ نرخ بیکاری زنان دوبرابر مردان است

در این گزارش اعلام شده است که نرخ بیکاری عمومی کشور 10.5 درصد، نرخ بیکاری مردان تک رقمی و معادل 9.1 درصد و نرخ بیکاری زنان نیز بیش از 2 برابر مردان به میزان 18.9 درصد است.همچنین نرخ بیکاری در مناطق شهری کشور 11.3 درصد، نرخ بیکاری زنان 22.1 درصد و نرخ بیکاری مردان در شهرها 9.4 درصد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری عمومی کشور 10.5 درصد، نرخ بیکاری مردان 9.1 درصد و زنان 18.9 درصد اعلام شده است.بر این اساس اوضاع بیکاری مردان نسبت به زنان بهتر شده است اما هنوز زنان به دنبال کار هستند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مردان در زمستان سال گذشته به 10 درصد رسید. این درحالی است که نرخ بیکاری زنان آن هم در شهرها و روستاها به بیش از 47درصد رسید.

به گزارش انتخاب، این امر نشان میدهد زنان بیکار بیشتری در کشور وجود دارند و مساله بیکاری مردان در این مدت بهبود یافته است.این وضعیت در روستاها بهتر از شهرها گزارش شده است.

کمترین و بیشترین نرخ بیکاری مربوط به کدام گروه است؟

این امار که مربوط به نرخ بیکاری کشوردر زمستان 92 است،نشان میدهد که کمترین نرخ بیکاری کشور مربوط به گروه سنی 65 ساله در کشوراست.این امار نشان میدهد کمترین میزان بیکاران نیز در گروه سنی 60 تا 64 ساله یعنی افراد در آستانه بازنشستگی حدود 1.6 درصد است.همچنین بیشترین نرخ بیکاری هم مربوط به بازنشستگان به میزان 1.2 درصد است.

طبق اعلام این مرکز،هنوز پیک تقاضا برای کارو بیشترین جستجوی شغلی ازسوی افراد گروه سنی 20 تا 24 سالهاست. 15 تا 19 ساله‌ها هم 20.9 درصد و 25 تا 29 ساله‌ها هم با 19.7 درصد؛بالاترین نرخ بیکاری کشور رابه خود اختصاص داده‌اند.

زنان رکوردار بیکاری در کشور شدند

آخرین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که هنوز زنان نسبت به مردان بیشتر جویای کارهستند.رکورد بیکاری زنان در این مدت با 47 درصد زده شد این درحالی است که مردان از این وضعیت خطری عبور کردند و اوضاعشان بهتر شده است. بر این اساس نرخ بیکاری زنان شهری و روستایی کشور به 47.2 درصد این نرخ برای زنان شهرنشین به رکورد 54.1 درصد رسید.حال تجمع اصلی بیکاران در فاصله سنی 15 تا 29 ساله قرار است. شاید این امر بیانگر هجوم کارجویان در سال های بعد باشد و این افراد در سال های آینده با مشکلات بیشتری همراه شوند.

در این گزارش اعلام شده است که نرخ بیکاری عمومی کشور 10.5 درصد، نرخ بیکاری مردان تک رقمی و معادل 9.1 درصد و نرخ بیکاری زنان نیز بیش از 2 برابر مردان به میزان 18.9 درصد است.همچنین نرخ بیکاری در مناطق شهری کشور 11.3 درصد، نرخ بیکاری زنان 22.1 درصد و نرخ بیکاری مردان در شهرها 9.4 درصد شده است.

سهم هر روستا از بیکاری مردم چقدر بود؟

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی این مرکز نرخ بیکاری روستاهای کشور 8.7 درصد شد که در این میان نرخ بیکاری مردان روستایی 8.2 و نرخ بیکاری زنان در روستاها نیز 11 درصد ثبت شد.

طبق این گزارش نرخ بیکاری افراد از سن 30 سالگی به بعد تک رقمی می شود .اما 30 تا 34 ساله های کشور نرخ بیکاری شان به 9.7 درصد می‌رسد. شاید بدترین وضعیت بیکاری در کشور مربوط به زنان آن هم در گروه سنی 20 تا 24 سال باشد چرا که این آمار نشان می‌دهد میزان بیکاری این گروه حدود 47.2 درصد است.نرخ بیکاری زنان 25 تا 29 ساله کشور هم 35 درصد اعلام شده است.

حال باید دولت راهکاری برای این وضعیت بیکاری زنان درجامعه ایجاد کند.اما این وضع در روستاها بهتر است به گونه ای که نرخ بیکاری زنان 20 تا 24 ساله کشور در روستاها حدود 28 درصد است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان