arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۳

ابراز نگرانی معصومه ابتکار از کمبود آب در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معصومه ابتكار صبح امروز دوشنبه در جريان ديدار با نماينده ولي فقيه در استان كردستان بيان كرد: همگرايي و تعامل در بين ادارات و سازمان هاي دولتي در سراسر كشور و مشاركت مردم بهترين زمينه براي حفاظت از محيط زيست به شمار مي رود.

وي با اشاره به ارتباط موثر با مردم در راستاي حفاظت از محيط زيست در سراسر كشور گفت: بهره گيري از تعاليم ديني و همچنين تلاش در راستاي آگاه سازي مردم در حوزه حفاظت از محيط زيست مي تواند تاثير گذار باشد.

رئيس سازمات حفاظت محيط زيست كشور گفت: مشكلات و مسائل مربوط به حوزه محيط زيست به صورت گسترده با زندگي مردم ارتباط دارند و داشتن محيط زيستي سالم مي تواند در راستاي زندگي سالم انسان ها نقش بسيار مهم و حياتي داشته باشد.

وي به مصرف نگران كننده آب شهري در كشور اشاره كرد و گفت: در حال حاضر ميزان مصرف آب در مناطق شهري كشور دو برابر ميانگين جهاني است و با توجه به وضعيت كشور بايد در اين زمينه شاهد كاهش مصرف باشيم.

ابتكار خواستار تغيير الگوي مصرف آب و ساير حوزه ها در كشور شد و افزود: الگوی مصرف انرژی در کشور مناسب نيست و این شیوه مصرف منابع محیط زیست را از میان می‌برد و به همين دليل ما بايد در اين زمينه هوشيار باشيم و از محيط زيست به خوبي محافظت كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود در اين نشست تخریب عرصه های زیست محیطی كشور و شکار بی رویه گونه‌های مختلف جانوری را از ديگر مشکلات محیط زیست عنوان كرد و گفت: شکار برخی گونه‌های جانوری در كشور نگران كننده است و ادامه اين روند باعث مي شود كه ما ديگر اين گونه هاي جانوري را نداشته باشيم.

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور اظهار داشت: اگر وضعيت "چرا" در برخی مراتع به شیوه فعلي ادامه داشته باشد مراتع ما با ضربات جبران ناپذيري مواجه شده و به همين دليل اين رويه در سراسر كشور به ويژه كردستان بايد اصلاح شود.

وی با اشاره به ديدگاه دولت تدبير و اميد در حوزه محيط زيست و لزوم حفاظت از آن بيان كرد: سازمان حفاظت محیط زیست تلاش مي كند تا از ظرفيت هاي تمامي ادارات و سازمان هاي دولتي در اين حوزه بهره برداري كند و خوشبختانه شخص رئيس جمهور نيز نگاهي ويژه به اين بخش دارد.

ابتكار در پايان ضمن تقدير از همكاري نماينده ولي فقيه در استان كردستان براي حفاظت بهتر از محيط زيست بيان كرد: اين همكاري و مشاركت بايد در سراسر كشور ترويج شود تا ما شاهد حفاظت بهتر از محيط زيست باشيم.

بازدید از سازمان حفاظت از محیط زیست استان، شرکت در جلسه شورای اداری استان، دیدار با دانشگاهیان و تشکل های مردم نهاد بخشی از برنامه های سفر يك روزه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به استان كردستان است.

دیدار با خانواده شهدای حفاظت محیط زیست کردستان، برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران کردستان و شرکت در همایش منطقه ای طلوع دوباره محیط زیست از دیگر برنامه های معصومه ابتكار در كردستان به شمار مي رود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان