arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

بازداشت رویانیان همچنان در هاله‌ای از ابهام / پول ستاد سوخت در دولت قبل به حساب چه کسی واریز شد؟

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در عمر 6 ساله اش علی اکبر محرابیان و محمد رویانیان را در راس مدیریتی خود داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، ساخت داروها و تحقیق و تفحص از ستاد سوخت کشور که حتی خبر دستگیری چند نفر در این پرونده بمب خبری محسوب می شد، که البته مشخص نیست امروز این پرونده در چه وضعیتی به سر می برد.

به گزارش انتخاب، حالا یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از روند برگزاری جلسات این ستاد انتقاد کرده و می گوید: «بر اساس مدارک پرونده، حساب های شخصی برای برخی مدیران باز شده بود و درآمد ستاد حمل و نقل سوخت به حساب های شخصی واریز شده است.»

امید کریمیان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و یکی از اعضای هیات تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل به مهر توضیح داده است: بر اساس قانون ستاد مدیریت حمل و نقل باید یارانه ای را که دریافت می کرد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل اختصاص دهد که یارانه مورد نظر به حساب های شخصی واریز شده و برای اهداف مورد نظر تخصیص نیافته است.»

سال 85 قرار بود 6500 دستگاه اتوبوس از کشور چین خریداری شود، که بر اساس گزارشهای دیوان محاسبات حتی یک دستگاه از این اتوبوس ها وارد کشور نشده و خبری از اعتباری که برای خرید این اتوبوس ها تخصیص داده شده بود، نیست.

دی ماه سال 91 تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از سال اول اجرای برنامه چهارم توسعه تا مردادماه 1391 به تصویب رسید اما با گذشت حدود 18 ماه از تصویب این تحقیق و تفحص هنوز نتیجه آن از تریبون صحن علنی مجلس قرائت نشده است.

براساس تبصره 8 ماده 214 آئین نامه داخلی مجلس، مهلت انجام تحقیق و تفحص 6 ماه از تاریخ صدور ابلاغ اعضای هیئت است و در صورت ضرورت با درخواست هیئت تحقیق و تفحص و تصویب هیئت رئیسه مجلس تا 6 ماه دیگر قابل تمدید است.

درحالی که همه منتظر اعلام نتیجه مربوط به تحقیق و تفحص این پرونده هستند، امید کریمیان می گوید: «متاسفانه بدون اینکه نتیجه این تحقیق و تفحص اعلام شود عملا این پرونده مختومه شده است.»

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در عمر 6 ساله اش علی اکبر محرابیان و محمد رویانیان را در راس مدیریتی خود داشته است.



*خبری که سرنوشتش مشخص نشد

هفته اول اردیبهشت ماه بود که حجت السلام محسنی اژه ای خبر از «ارسال پرونده تخلفات مالی مدیر یک باشگاه پرطرفدار به قوه قضاییه» سخنگوی قوه قضائیه توضیح داد که درارتباط با پرونده ستاد مدیریت سوخت «تا کنون سه نفر بازداشت شده اند و بقیه با قید وثیقه آزاد هستند.»

یک هفته بعد اخباری منتشر شد که در آن گفته می شد‎؛ یکی از بازداشت شدگان مدیرعامل سابق پرسپولیس و رئیس سابق ستاد حمل و نقل سوخت بوده است.

سایت جهان، درآخرین ساعات شب دوشنبه 15 اردیبهشت خبری با این مضمون روی خروجی خود منتشر کرد: «مدیرعامل سابق پرسپولیس به اتهام تخلفات مالی از جمله اختلاس و پولشویی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. یک منبع آگاه با اعلام این خبر به جهان گفت که وی که ظهر امروز به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار شده بود برای تحقیقات بیشتر بازداشت شده است.»

جهان در ادامه نوشت: بعد از تهیه این گزارش رئیس جمهور دستور برکناری وی را صادر کرده است. گفته می شود پرونده تخلفات وی نهایی شده و به قوه قضائیه فرستاده شده است.

این در حالی است که باشگاه خبرنگاران جوان، فردا صبح انتقال رویانیان به اوین را تکذیب کرد و نوشت: یک منبع آگاه در گفتگو با این خبرگزاری و در پاسخ به این سؤال که آیا ˈمحمد رویانیانˈ به اوین منتقل شده است، گفته: این خبر صحت ندارد و این فرد به زندان اوین منتقل نشده است. وی افزود: چنانچه فرد مذکور بازداشت شده باشد قطعا به سایر مراجع قضایی منتقل شده است.

اما دقایقی بعد از این تکذیبیه، خبرگزاری دولتی ایرنا بازداشت رویانیان را تایید کرد و نوشت: یک منبع آگاه ضمن تایید بازداشت «محمد رویانیان» مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت، افزود، وی در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شده است.

پس از این خبر تا امروز هیچ گزارش رسمی از سرنوشت این پرونده در دست نیست. در این شرایط اظهارات این نماینده مجلس و عضو کمیته تحقیق و تفحص از ستاد سوخت کشور که خبر از واریز پول به حساب های شخصی توسط این مدیران داده و گفته بود که پروند عملا مختومه شده، تامل برانگیز است.

منبع: الف
برچسب ها: ستاد ، سوخت ، اوین ، بازداشت
نظرات بینندگان