arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

محکومیت شدید حملات داعش در عراق توسط اتحادیه اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی نسبت به وخامت سریع شرایط انسانی و امنیتی در عراق، بر تشکیل یک دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، اعضای شورای امور خارجه اتحادیه اروپا که در نشستی در لوگزامبورگ حضور داشتند، در بیانیه‌ای به شدت حملات داعش و سایر گروه‌های مسلح را علیه غیرنظامیان عراقی محکوم کرده و خواستار توقف این خشونت‌ها شدند.

این شورا درادامه بیانیه خود آورده است: اتحادیه اروپا خواستار اتحاد، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق است چرا که برای ثبات و تحولات اقتصادی در این کشور و منطقه اهمیت دارد.

اتحادیه اروپا همچنین از مقام های عراقی در مواجهه با تروریست‌ها حمایت می‌کند و تاکید دارد که نیروهای امنیتی عراق ملزم به همکاری با یکدیگر برای یک راه‌حل سیاسی با دوام و هماهنگی با دولت بغداد هستند. همچنین آن‌ها باید اختلافاتشان را کنار گذاشته و به صورت مشترک با تهدیدهای داعش و سایر گروه‌های شبه‌نظامی مقابله کنند و به اجرای قوانین بپردازند. ناکامی در دستیابی به ثبات در کشور تنها باعث وخامت اوضاع می‌شود.

شورای امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین تاکید دارد که دولت جدید عراق باید اقدامات قاطع و مستحکمی را در دستیابی به یک رویکرد جامع انجام دهد و به قوانین حقوق بشر احترام بگذارد و نیازها و تمایلات مشروع تمام طبقات جامعه عراق را برآورده کند و به آن‌ها گوش دهد، چرا که تنها با این روش می‌توان صلح و ثباتی را در این کشور و منطقه رواج داد و ثابت کرد.

اتحادیه اروپا همچنین از دولت مرکزی عراق و دولت منطقه‌ای کردستان خواسته تا با یکدیگر در دستیابی به هدف منتهی به صلح پایدار همکاری کنند.

در همین حال، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا کمک‌های بشردوستانه خود را به عراق به پنج میلیون یورو دیگر افزایش دهد و این مبلغ برای کمک به بی‌خانمان‌های عراقی در سال جاری میلادی به 12 میلیون یورو می‌رسد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان