arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

شیخ سلفی: لبنان را به عراق دوم تبدیل می کنیم

السفیر نوشت که تحرکات تندروها در طرابلس به بهانه درخواست آزادی بازداشت شدگان توسط ارتش لبنان گسترش یافته و این تحرکات یادآور شرایط قبل از اقدامات خشونت آمیز و درگیری های خونین یک سال گذشته در طرابلس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از منابع خبری لبنانی، تحرکاتی در طرابلس پایتخت شمالی لبنان با یک راهپیمایی از منطقه باب التبانه ( سنی نشین و مخالف نظام سوریه) تا مسجد « التقوی» برگزار شد و بع از تجمع مقابل این مسجد خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان توسط نیروهای ارتش و امنیتی لبنان شدند.

به گزارش انتخاب، روزنامه السفیر نوشت: شیخ الرافعی عصر دیروز ( دوشنبه)بعداز شرکت در جلسه ای با حضور چند تن از شیوخ شمال لبنان در تجمعی که مقابل مسجد« حربا» در منطقه باب التبانه برگزار شد، سخنرانی و ضمن حمله به حزب الله و محور مقاومت ضد صهیونیستی با این ادعا که« ظلم ما را متحد می کند همانطور که در عراق اتفاق افتاد»، تهدید کرد: ما هم می توانیم در طرابلس شبیه عراق اقدام کنیم.

وی به مقامات لبنانی هشدار داد: تا قبل از رمضان وقت دارید همه بازداشت شدگانی را که از طرابلس دفاع می کنند ، آزاد کنید وگرنه منتظر اقدامات شددید ما باشید.

السفیر نوشت که تحرکات تندروها در طرابلس به بهانه درخواست آزادی بازداشت شدگان توسط ارتش لبنان گسترش یافته و این تحرکات یادآور شرایط قبل از اقدامات خشونت آمیز و درگیری های خونین یک سال گذشته در طرابلس است.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: نگرانی ها از شروع دوباره درگیری های خونین بعداز سخنان تهدید آمیز شیخ الرافعی زیاد شده است

« الاخبار» دیگر روزنامه لبنانی هم با بیان اینکه تحرکات جدید سلفی ها در شمال لبنان « همراهی با داعش» را تداعی می کند، نوشت که اعتراض ها به بازداشت دو نفر، برنامه امنیتی در شمال لبنان را که حدود دو ماه است به اجرا گذاشته شده با خطر مواجه کرده و به نظر می رسد برغم تماس ها برای کنترل اوضاع ، شرایط روز به روز بدتر می شود.

« ا. ادلبی» معاون و دست راست شیخ « جمال الصباغ» ، توسط نیروهای امنیتی ارتش در شهرک ساحلی دیر عمار و « م . د. دندشی» از نردیکان شیخ « سالم الرافعی» که در منزلش در باب التبانه بازداشت شده اند و تحقیقات از آنها جریان دارد، با اعتراض شیخ الرافعی و الصباع مواجه شده است و برای همین عناصر خود را روانه خیابان کرده اند.

نیروهای امنیتی تاکید کرده اند که پرونده دندشی بسیار پیچیده تر از پرونده ادلبی است.

الاخبار خاطرنشان کرد که به شیخ الرافعی توصیه شده تا خود را از پرونده دندشی دور کند و در این زمینه دخالت نکند اما گویا نصایح تاثیر نداشته است.

در برنامه های اعتراضی دیروز در باب التبانه طرابلس علاوه بر الرافعی و الصباغ ، نظامی بازنشسته « عمید حمود» از اعضای ارشد جریان المستقبل حضور داشت.

این روزنامه لبنانی نوشت که « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان برای آزاد کردن این دو بازداشتی تحت فشار قرار گرفته است.

برخی منابع در طرابلس گفته اند که اگرچه تحرکات دیروز با تهدید پایان یافت و به خشونت کشیده نشد، اما ادامه این وضعیت خطرناک است بویژه اینکه پرچم های داعش در دست برخی از شرکت کنندگان در این تحرکات دیده شده است.

الاخبار نوشت که صدها جوان تندرو از شمال لبنان به سوریه رفته و به گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش ملحق شده اند و دهها تن از آنها که به لبنان بازگشته اند با هشدار دستگاه های امنیتی خارجی مبنی بر تصمیم برای اقدامات تروریستی بازداشت شده اند.

تحرکات خطرناک داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری در لبنان بویژه در شمال همزمان با تحولات عراق و بیدار شدن باندهای تروریستی تکفیری، افزایش یافته است.

علاوه بر اقداماتی که از دیروز در طرابلس کلید خورد ، تاکنون چندین شبکه تروریستی شناسایی و منهدم شده ، تعدادی تروریست انتحاری به دام افتاده و دو انفجار تروریستی انتحاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده، در لبنان بوقوع پیوسته است.

منبع: تدبیر24
برچسب ها: سلفی ، مفتی ، حزب الله ، بازداشت
نظرات بینندگان