arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

تنها ايراد داور ايران و بوسني، اروپايي بودن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس کميته تدوين و مقررات فدراسيون فوتبال گفت: تنها ايراد داور اسپانيايي بازي ايران و بوسني اروپايي بودن اوست.
 

هوشنگ نصيرزاده در مورد داور اسپانيايي ديدار بوسني و ايران گفت: کارلوس ولاسکو کاربالو داور 43 ساله اسپانيايي است که بازي‌هاي اروپا و انگليس را هم در همين جام جهاني سوت زده است. او در سال 2014 در ليگ قهرمانان اروپا مسابقه منچستر و بايرن را هم قضاوت کرده، همچنين مسابقاتي مانند گالاتاسراي ترکيه و چلسي و منچسترسيتي و زسکا را هم سوت زده است. ولاسکو در مسابقات مقدماتي جام جهاني هم بازي‌هاي ايتاليا و بلغارستان و ترکيه و هلند را قضاوت کرده است.

به گزارش فارس، وي افزود: اين داور در سال 2008 وارد فهرست فيفا شد و در سال 2011 به عنوان داور اليت اروپايي انتخاب شده است. او متولد شهر مادريد اسپانياست و شغل اصلي‌اش مهندسي است. تاکنون 54 بازي بين‌المللي را سوت زده که در مجموع 18 پنالتي و 5 کارت قرمز و 199 کارت زرد به بازيکنان نشان داده است. اين آمار نشانگر آن است که داور دست به جيبي نيست و بيشتر در زمين مديريت مي‌کند.

نصيرزاده در مورد اروپايي بودن اين داور با توجه به ديدار ايران با تيم بوسني که يک اروپايي است گفت: فيفا در مرحله اول مسابقات جام جهاني معمولاً داور را از قاره‌اي خارج از دو تيم مسابقه‌کننده انتخاب مي‌کرد که انتخاب ولاسکوي اسپانيايي براي بازي با بوسني خلاف رويه فيفا در چند روز اخير است، البته با توجه به سوابقي که از اين داور سراغ داريم بايد گفت ولاسکو جزو داوران معتبر اروپايي است و تنها ايرادش تنها اروپايي بودن آن است، به ويژه که ما هم با يک تيم اروپايي در روز چهارشنبه مسابقه داريم.
نظرات بینندگان