arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

ادامه کشتار مسلمان در جمهوری آفریقای مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای پاسدار صلح مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی روز سه شنبه اعلام کردند افراد مسلح در هجوم به اردوگاهی در مرکز این کشور فقرزده آفریقایی، 17 مسلمان را به قتل رساندند.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ˈبانگوییˈ پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، یک افسر نیروهای پاسدار صلح اتحادیه آفریقا گفت: 17 تن که همگی از اقلیت مسلمان ˈفولانیˈ بودند، روز دوشنبه به دست افراد مسلحی که مدعی وابستگی به شبه نظامیان ˈآنتی بالاکاˈ بودند که اکثرا مسیحی هستند، نزدیک شهرک ˈبامباریˈ کشته شدند.

وی که به شرط ناشناس ماندن سخن می گفت افزود: مهاجمان، اجساد برخی از قربانیان را تکه پاره کرده و سوزانده بودند.

این کشتار، حملات تلافی جویانه نیروهای مسلمان ˈسله کاˈ را در این شهرک برانگیخت که موجب کشته شدن چند تن و فرار دستکم 6 هزار تن به یک کلیسا شد.

این در حالیست که رییسان آنتی بالاکا در بانگویی پایتخت به فرانس پرس گفتند که جنگجویان آنها مسئول این خشونت نبوده اند.

جمهوری آفریقای مرکزی بیش از یک سال است که با ناآرامی دست و پنجه نرم می کند، به گونه ای که خشونت میان شبه نظامیان سله کا و شبه نظامیان مسیحی ده ها هزار کشته برجاگذاشته است و حدود ربع جمعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری این کشور آواره شده اند.

منطقه ˈبامباریˈ در مرکز جمهوری آفریقای مرکزی در فاصله حدود 400 کیلومتری ˈبانگوییˈ پایتخت و مقر شبه نظامین سله کا، در ماه جاری میلادی ˈژوئنˈ، شاهد چند مورد خشونت بوده است.

به گفته مقام های امنیتی، در درگیری در دهکده ای در خارج شهرک بامباری در اوایل ماه ژوئن، دستکم 22 تن از مسلمانان و مسیحیان کشته شدند.

همچنین 10 جسد که آثار شکنجه بر روی آنها دیده می شد در رودخانه ای در این منطقه کشف شد.
نظرات بینندگان