arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
دریادار سیاری:

باید متناسب با تهدیدات آموزش‌های به‌روز داشته باشیم/رزمایش ولایت93 در آب‌های آزاد اقیانوس هند برگزار می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش ولایت 93 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد شمال اقیانوس هند خبر داد و گفت: سالانه رزمایش‌های بزرگی تحت عنوان رزمایش «ولایت» ساماندهی و اجرا می‌شوند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش  با اشاره به سابقه تاریخی گیلان در تربیت و آموزش نیروهای جوان مورد نیاز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: روحیه سلحشوری مردم و فضای حاکم بر گیلان زمینه را برای آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است.

وی مراکز آموزشی تخصص‌های دریایی رشت، منجیل و حسن‌رود را حائز اهمیت دانست و افزود: نزدیک به 70 درصد کارکنان نیروی دریایی ارتش در مراکز آموزشی گیلان آموزش می‌بینند؛ همچنین درصد بالایی از کارکنان نیروی دریایی از مناطق شمالی به ویژه گیلان هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به تغییر تهدیدات در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: وظیفه ما این است که متناسب با تهدیدات آموزش‌های به‌روز داشته باشیم؛ لذا نیازمند تجهیزات و وسائل کمک آموزشی به‌روز هستیم؛ الحمدالله نیروی دریایی ارتش به وسائل کمک آموزشی و تجهیزات مدرن روز مجهز است، اما نباید از ارتقا و بهبود آنان غافل شویم، زیرا استفاده از این امکانات، در آموزش‌ها نقش موثری دارد.

سیاری به روحیه و آمادگی بالای کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: نیروی دریایی امروز آمادگی دارد از تمام منابع، منافع و مرزهای آبی کشور با اقتدار دفاع کند و در برابر هر تهدیدی ایستادگی کند و از دشمن هراسی نداشته باشد؛ در واقع کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار «راه ما راه حسین(ع) است»، شهادت را افتخار می‌دانند.

وی نیروی دریایی را مظهر اقتدار ملت ایران در دریاهای آزاد خواند و خاطرنشان کرد: برای انجام این رسالت بزرگ و خطیر نیازمند برگزاری رزمایش‌های متعدد در سطح شناورهای سطحی، زیرسطحی و پروازی هستیم؛ لذا سالانه رزمایش‌های بزرگی تحت عنوان رزمایش «ولایت» ساماندهی و اجرا می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی آجا از برگزاری رزمایش ولایت 93 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد شمال اقیانوس هند خبر داد و یادآور شد: رزمایش یگان‌های نیروی دریایی ارتش به منظور ارتقای توانمندی‌های دفاعی این نیرو برگزار می‌شود و اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشور را به نمایش می‌گذارد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان