arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۳

وداع با هنرمند و موسیقیدان نامی کُرد + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


استاد «علاءالدین بابا شهابی»، هنرمند و موسیقیدان نامی استان کردستان، صبح روز پنج‌شنبه - پنجم تیرماه - در بیمارستانی در تهران دار فانی را وداع گفت.

منطقه کردستان، استاد «علاءالدین بابا شهابی»، هنرمند و موسیقیدان نامی کُرد، صبح روز پنج شنبه (5 تیرماه) به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

وی سال 1318 در محله چهارباغ سنندج به دنیا آمد. این هنرمند برجسته نوه پسری مرحوم «سید علی اصغر کردستانی»، هنرمند خوش صدا و پرآوازه موسیقی استان کردستان بود.

باباشهابی در هفت سالگی وارد دنیای موسیقی و هنر شد و در سال اول دبیرستان به رادیو سنندج رفت. وی در همان سال‌ها با گروه کامکارها همکاری کرد و بعد از آن نیز با گروه‌های ارکستر بسیاری در عرصه موسیقی همکاری داشت.

حاصل بیش از 50 سال زندگی هنری وی، اجرای قریب به 60 آهنگ در ارکسترهای مختلف و ضبط و پخش بیش از 200 آهنگ در رادیو و تلویزیون ایران و کاست‌های شخصی‌اش است.

از معروفترین آهنگ‌های وی می‌توان به «جی ژوانی جاران»، «سروه‌ی ئاوات»، «جلوه دیدار»، «ئاوینه‌ دلبه ری»، «ای وطن»، «نم‌نم بارانه»، «گل بانه»، «مه گری» و «ویله ن« اشاره کرد.

قرار است پیکر این هنرمند نامی کرد، از شهر تهران به سنندج منتقل شده و صبح روز جمعه از مقابل مسجد ملاویسی این شهر تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت محمدی به خاک سپرده شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرد ، موسیقی ، ارکستر ، سکته
نظرات بینندگان