arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۳

بازماندن از حج عمره به علت حمل مواد مخدر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جواد شاد عنوان کرد: از زمان آغاز عملیات اعزام زائران عمره مفرده 93-92 از دهم دی ماه سال گذشته تا سی ام خردادماه سال جاری، 29 زائر به دلیل همراه داشتن مواد مخدر از سفر عمره بازماندند.

وی با بیان اینکه اعزام این افراد به سرزمین وحی در ایستگاه پروازی مشهد به سبب داشتن مواد مخدر متوقف و از خروج آنان جلوگیری شد، اظهارداشت: برابر قوانین جمهوری اسلامی ایران، زائرانی که با هر قصدی اقدام به نگهداری، حمل یا قاچاق هر مقدار مواد مخدر به خارج از کشور کنند، گذرنامه آنان باطل و از یک تا پنج سال ممنوع ‌الخروج و در صورت تکرار نیز گذرنامه آنان به مدت ۵ تا ۱۵ سال ابطال و ممنوع‌الخروج می‌شوند.

شاد، با تاکید بر اینکه عربستان قوانین سختگیرانه‌ای را درباره مواد مخدر اعمال می‌کند و کشف حتی یک گرم مواد مخدر مجازات های سخت و سنگینی را در پی دارد، اظهارداشت: در طی سال های گذشته نیز افرادی که اقدام به حمل مواد مخدر کرده، دستگیر و روانه زندان شده اند.

وی با اشاره به آغاز اعزام زائران حج تمتع در شهریور ماه جاری، اظهارداشت: با توجه به حرام بودن مواد مخدر و حرمت قائل شدن اسلام ، لازم است تا زائران حج تمتع از هرگونه انتقال مواد مخدر ممانعت و افراد آلوده به مواد مخدر نیز پیش از اعزام ترک کنند.

وی یادآور شد برابر دستورالعمل های ابلاغی هیئت پزشکی حج به دلیل مشکلات افراد معتاد در سفرهای حج، اعزام هر گونه افراد معتاد به حج ممنوع و از لحاظ صلاحیت جسمانی توسط پزشکان کاروانها رد خواهند شد.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی، سهمیه امسال عمره مفرده را 6 هزار و 976 زائر و عوامل اجرایی اعلام کرد و اظهارداشت: آخرین گروه از زائران عمره مفرده 93-92 استان، ساعت 10 دقیقه بامداد روز پنج شنبه پنجم تیر از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس به مدینه منوره اعزام می شوند.

منبع: مهر
برچسب ها: وحی ، موادمخدر ، زائران ، تمتع
نظرات بینندگان