arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۳

بازتاب جهانی حذف تیم ملی از جام جهانی

دیلی میل نوشت امید ایران برای بازگشت با گل ورساژیچ برهم شکست. بازیکن منچستر سیتی “ادین ژکو” در تلاشی مداوم در دقیقه ۲۲ گل اول را به ثمر نشاند بوسنی امتیاز خود را با گل “میرالم پیانیچ” ادامه داد . رضا قوچان نژاد توانست گلی را به نفع ایران بزند ولی هر امیدی به بازگشت با گل بلافاصله ورساژیچ از بین رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بوسنی هرزگوین امیدهای ایران را برای رفتن به دور دوم رقابتهای جام جهانی با نتیجه ۱-۳ پایان داد. بازی ایران و بوسنی در رسانه مختلف انعکاس داشت.

به گزارش انتخاب بازیکنان تیم بوسنی که از رقابتهای جام جهانی حذف شده بودند در دقایق بیست و سوم و با گل "ادین جکو” و "میرالم  پیانیج” ۰-۲ جلو افتادند ولی ایران در دقیقه ۸۱ "رضا قوچان نژاد” با زدن گل به تیم بوسنی باعث امیدواری شد ولی "ورساژیچ ” بلافاصله پاسخ این گل را داد. شبکه ” ای بی سی ” نوشت بوسنی در بازی فرصتهای زیادی را داشت پیشتر تیم به دلیل از دست دادن فرصت های مناسب در بازی های قبلی با انتقاد روبرو شده بود.

نیویورک تایمز نوشت بوسنی ایران را ۱-۳ شکست داد "ادین جکو” در دقیقه ۲۳ تیم کشورش را به سوی پیروزی پیش برد. ایران که نیازمند گل برای رفتن به دور دوم بود با حملات بی رحمانه بوسنی روبرو شد که در نیمه اول دو گل را وارد دروازه ایران کرد .تیم ملی ایران در دوبازی گذشته یک دفاع قابل توجه را از خود نشان داده بودند که در این بازی از دفاع کردن کم آوردند دراین میان طرفداران بوسنی نسبت  نسبت به این پیروزی به هیجان آمدند.


گاردین نوشت شکی نیست که ایران به خوبی قادر به دفاع بود و این امر را درمقابل آرژانتین نشان داد ولی تلاشهای تیم برای حمله اغلب ضعیف بود. بازیکنان ایران با وجود یک گل عقب بودن به حد کافی با شدتی که انتظار می رفت حمله نکردند. تیم ایران در نیمه دوم کمی پیش افتاد. "اشکان دژاگه” زمان زیادی را به خاطر بودن در آفسایدها صرف کرد

سیدنی  مورنینگ هرالد نوشت : بوسنی و هرزگوین ایران را با نتیجه ۱-۳ از جام جهانی حذف کرد . ایران نیازمند بردن بوسنی و امید به باخت نیجریه به آرژانتین بود تا امید رفتن به دور دوم را داشته باشد. مربی تیم ملی ایران "کارلوس کی روش” با تبریک به بوسنی گفت با تمام احترام به نیجریه و آرژانتین بهترین تیم در گروه بوسنی بود که واجد شرایط نشد. کی روش درباره تیم ملی ایران گفت «بازیکنان من تا آخرین حد جسمی و روانی خود رفتند ولی گرفتن نتیجه ممکن نبود». مربی بوسنی درباره پیروزی تیم گفت« برای ما مهم بود که با تاثیر خوبی بازی را ترک کنیم و قادر باشیم با سربلندی به خانه برگردیم»

دیلی میل نوشت امید ایران برای بازگشت با گل ورساژیچ برهم شکست. بازیکن منچستر سیتی "ادین ژکو” در تلاشی مداوم در دقیقه ۲۲ گل اول را به ثمر نشاند بوسنی امتیاز خود را با گل "میرالم پیانیچ” ادامه داد . رضا قوچان نژاد توانست گلی را به نفع ایران بزند ولی هر امیدی به بازگشت با گل بلافاصله ورساژیچ از بین رفت.

 سایر رسانه های خارجی با تاکید بر قدرت دفاعی ایران و بازی درخشان مقابل آرژانتین  درمجموع عملکرد تیم ایران در بین تیم های آسیایی را مثبت ارزیابی کردند.


منبع: پیام نو

نظرات بینندگان