arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۳

نعمت زاده: اقتصاد کشور با رشد و توسعه صنعت نجات می یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معتقدم اقتصاد کشور با رشد و توسعه صنعت نجات می یابد و در این راستا دست اندرکاران باید تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.
 

به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا نعمت زادهˈ عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم خط ذوب آهن مجتمع فولاد نطنز با قدردانی از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی که توان و انرژی و سرمایه خود در راه صنعت و بخش فولاد به کار گرفته اند، اظهار داشت: تولید و صنعت کار ساده ای نیست و یک صنعتگر باید از تجربه، تخصص و آگاهی بالایی در این زمینه برخوردار باشد تا بتولید این بخش را شکوفا سازد.

وی تصریح کرد: 37 درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت و معدن است و اگر این بخش ها فعال شود، بهبودی در فعالیت های اقتصادی کشور حاصل خواهد شد.

نعمت زاده افزود: متاسفانه شرایط تولید طی چند سال گذشته بگونه ای رقم خورده که توانایی کارخانه داران را از آنان گرفته، به طوری که از حدود 100 هزار واحد صنعتی فعال کشور، بسیاری از آنها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه گفت: ما موظفیم گره های کور مشکلات صنعتگران و صاحبان صنایع را باز کنیم و مسوولان ادارات شهرستان نیز یا آگاهی از مشکلات این حوزه در خصوص رفع دغدغه های آنان کمک کنند.

به گزارش ایرنا، با بهره برداری از فاز دوم ذوب آهن مجتمع فولاد نطنز سالانه 800 هزار تن شمش فولادی به ظرفیت تولیدی کشور افزوده شد و برای یکهزار و 200 نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم اشتغال ایجاد شد.

واحد توسعه ذوب شماره دو ذوب آهن و ریخته گری و تولید شمش در مجتمع فولاد نطنز با 604 میلیون یورو و دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات و 600 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در زمینی به مساحت 600هکتار به بهره برداری رسید.
نظرات بینندگان