arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۳

3 تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی برای وزارت علوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به 3 تکلیفی که این شورا بر عهده وزارت علوم گذاشته، درباره این موارد توضیحاتی ارائه داد.

منصور کبگانیان گفت: اصلاح قانون هیأت های امنای دانشگاههای کشور یکی از وظایفی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده وزارت علوم گذاشته است.

وی ادامه داد: این موضوع، بحث مهم و حساسی است و سیاستهای مربوط به آن را در جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیشنهاد کردیم و منتظر هستیم وزارت علوم چارچوب پیشنهادی خود را مطرح کند هر چند هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما قبول داریم کار بسیار سختی پیش رو است، افزود: در این باره وزرای بهداشت و علوم جلسات متعددی برگزار کردند و ما منتظر دریافت نتایج هستیم.

کبگانیان با اشاره به دومین وظیفه ای که شورا برای وزارت علوم تعیین کرده، گفت: سیاستهای تنظیم ظرفیت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بر عهده وزارت علوم گذاشته شده و این وزارتخانه هر زمان آماده شود بررسی آن را در دستور کار قرار می دهیم هر چند تاکنون هیچ خروجی در این باره نداشته ایم.

وی همچنین درباره سومین تکلیف وزارت علوم به حمایت از دانشجویان دکتری اشاره کرد و اظهار داشت: از وزارت علوم خواسته شده حمایتهای خود از دانشجویان دکتری اعلام کند، در این زمینه بیشتر از ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشجویان دکتری منتظر دریافت پیشنهادات و طرحهای وزارت علوم هستند.

کبگانیان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نگران از دست دادن نخبگان کشور است و بسیاری از دانشجویان دکتری ما به امید این حمایتها هستند هر چند از کشورهای صنعتی پیشنهاداتی دریافت می کنند.

به گفته کبگانیان حمایت از دانشجویان دکتری یک قانون مصوب و کهنه شده دو سال گذشته است که تاکنون به آن عمل نشده است، در این زمینه وزارت بهداشت با بکارگیری دانشجویان در بیمارستانها به تعهدات خود عمل کرده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
8
زمان احمدی تژاد با قمت نفتی بشکه ای 140 دلار هیچ حمایتی از دانشگاه و دانشجو از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نشد الان با چی می خواهید وزارت علوم از دانشجو حمایت کند!!!؟
نظرات بینندگان