arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۳

کلمبیا - اروگوئه؛ سوآرز غایب بزرگ دور حذفی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم های کلمبیا و اروگوئه دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 را برگزار می کنند.

دو تیم قرار است ساعت 00:30 بامداد یکشنبه به وقت ایران در ورزشگاه ماراکانا شهر ریودوژانیرو با داوری بیورن کوپرز هلندی به مصاف هم بروند.

مربیگری تیم کلمبیا را خوزه پکرمن آرژانتینی بر عهده دارد در حالیکه اسکار تابارز از اروگوئه نیز سرمربی تیم ملی کشورش است.

در این دیدار رقابت اصلی بین کریستیان زاپاتا از کلمبیا و دیه گو فورلان مهاجم افسانه ای تیم اروگوئه خواهد بود ولی بهترین بازیکن زمین جیمز رودریگز از تیم کلمبیا است که در رده بندی بازیکنان پس از مسابقات مرحله گروهی نیز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

** آیا می دانید؟

- دو تیم تا کنون 38 بار با هم بازی کرده اند که حاصل آن 18 برد برای اروگوئه و 9 تساوی بوده است.

- تنها دیدار قبلی دو تیم در جام جهانی مربوط به مرحله گروهی جام 1962 بود. اروگوئه در آن بازی با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید. این تنها بازی کلمبیا مقابل یک تیم دیگر از آمریکای جنوبی در جام جهانی بود.

- اروگوئه در شش بازی از هشت دیدار قبلی خود مقابل کلمبیا به پیروزی رسیده و یکبار با این تیم مساوی کرده است.

- اروگوئه در پنج بازی نخست جام جهانی خود مقابل تیم های آمریکای جنوبی برنده بوده اما دو دیدار آخر برابر برزیل و آرژانتین را باخته است.

- 9 بازی گذشته بین کلمبیا و اروگوئه 32 گل به همراه داشته است. یعنی به طور متوسط 3.6 گل در هر بازی.

- کلمبیا برای دومین بار است که به دور حذفی جام جهانی صعود کرده است. این تیم اولین بار در جام جهانی 1990 به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت اما در این مرحله با نتیجه 2 بر یک از کامرون باخت.

- این نخستین بار است که کلمبیا در جام جهانی به عنوان سر گروه به دور دوم صعود می کند.

- کلمبیا که آمار سه پیروزی در 13 بازی قبلی خود در جام جهانی را در کارنامه دارد، در هر سه دیدار قبلی خود در این جام برنده بوده است.

- جام جهانی 2014 همچنین پر گل ترین دوره برای کلمبیا بوده به طوریکه تا کنون 9 گل به ثمر رسانده است.

- 9 گل از 11 گل قبلی کلمبیا در جام جهانی در نیمه دوم زده شده است.

- این دومین بار است که اروگوئه برای دومین دوره متوالی به دور دوم جام جهانی صعود می کند. این رکورد در جام جهانی 1986 و 1990 هم تکرار شده بود.

- اروگوئه در دو دیدار از سه مسابقه جام جهانی خود که در خاک آمریکای جنوبی برگزار شده، به پیروزی رسیده است.

- اروگوئه در تمامی 9 مسابقه قبلی خود در جام جهانی گل زده است. این تیم آخرین بار در بازی با فرانسه در جام جهانی 2010 نتوانست گل بزند.

- جیمز رودریگز در 225 دقیقه بازی خود در این جام سه گل زده و دو پاس گل داده است. یعنی به طور متوسط یک گل و یا یک پاس گل در هر 45 دقیقه.

- وی در هر پنج بازی قبلی خود برای کلمبیا گل زده است.

- سه گل آخر دیه گو گودین مهاجم اتلتیکو مادرید تکلیف قهرمانی این تیم در اسپانیا مقابل بارسلونا، در لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید و بازی ایتالیا با اروگوئه برای صعود به دور دوم جام جهانی را مشخص کرده است.

- لوییس سوآرز مهاجم سرشناس تیم اروگوئه که به دلیل گاز گرفتن یکی از بازیکنان حریف در دیدار مقابل ایتالیا چهار ماه محروم شده است، از جام جهانی 2010 به بعد دو بازی جام جهانی را از دست داده است. ابتدا بازی نیمه نهایی جام جهانی 2010 برابر هلند و بعد بازی با کاستاریکا در مرحله گروهی جام جهانی 2014.

ورزشی**9126
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان