arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

درگیری‌ها به نزدیکی بغداد کشیده شد/ تحویل 10 فروند جنگنده سوخوی روسیه به عراق

در شمال عراق نیز درگیری‌ها در اطراف موصل وارد نقطه عطف جدیدی شده است چرا که خبرنگار الجزیره در شهر اربیل کردستان عراق گزارش داد که نیروهای عراقی دو بار منطقه‌ای را در شهر موصل (بزرگترین شهر عراق بعد از بغداد) هدف قرار دادند که این حملات به کشته و زخمی شدن چندین تن انجامید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


عراق 10 فروند جنگنده سوخو روسیه را تحویل گرفت این در حالی است که در درگیری‌ها میان نیروهای عراقی با تروریست‌ها در جنوب غرب بغداد و در حملات نیروهای عراقی به شهر موصل برای بازپس گیری آن از تروریست‌ها ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش انتخاب،  به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بغداد 10 فروند جنگنده سوخو روسیه را در چارچوب نخستین مرحله از توافق فروش جنگنده‌های مسکو به بغداد تحویل گرفت.

در همین حال عباس البیاتی، عضو کمیسیون امنیتی عراق خاطر نشان کرد، این جنگنده‌های روسی تحول چشمگیری را در فعالیت نیروهای هوایی عراق ایجاد خواهند کرد و توانایی‌های ارتش را برای مبارزه با گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش بالا خواهند برد و این جنگنده‌ها ظرف چند روز آتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر، در درگیری‌ها میان نیروهای عراقی با تروریست‌ها در جنوب غرب بغداد و در حملات نیروهای عراقی به شهر موصل برای بازپس گیری آن از دست تروریست‌ها ده‌ها تن کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع عراقی گزارش داد که درگیری‌ها میان نیروهای عراقی با افراد مسلح در جنوب غرب بغداد به کشته شدن 53 تروریست و زخمی شدن 40 تن دیگر انجامید که در این درگیری‌ها 20 تن از نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی عراقی نیز کشته شدند.

همچنین آسوشیتدپرس، گزارش داد که در جریان این درگیری‌ها تعدادی از افراد مسلح بازداشت شده‌اند.

در شمال عراق نیز درگیری‌ها در اطراف موصل وارد نقطه عطف جدیدی شده است چرا که خبرنگار الجزیره در شهر اربیل کردستان عراق گزارش داد که نیروهای عراقی دو بار منطقه‌ای را در شهر موصل (بزرگترین شهر عراق بعد از بغداد) هدف قرار دادند که این حملات به کشته و زخمی شدن چندین تن انجامید.

در همین راستا رشید فلیح فرمانده عملیات الانبار از کشته شدن 19 عضو داعش در حمله‌ای هوایی به شمال الرمادی خبر داد.

وزارت دفاع عراق نیز از کشف و شناسایی یک گروهک مسلح در جنوب بغداد خبر داده و اعلام کرد: این گروهک تصمیم داشت در ماه رمضان دست به عملیات تروریستی بزند.

وزارت کشور عراق نیز از کشته شدن تعدادی از اعضای داعش و منهدم ساختن چهار خودروی این گروه تروریستی در غرب الانبار خبر داد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که در حمله‌ای از دو منطقه المویلحه و الفاضلیه به جرف الصخر در شمال غرب بابل، 13 سرباز عراقی کشته شده و 23 عضو داعش نیز به هلاکت رسیدند.

شبکه المیادین همچنین گزارش داد که ارتش عراق خنثی سازی مین‌های کار گذاشته شده در تکریت را آغاز کرده است.

ارتش عراق همچنین پس از آزادسازی منطقه العظیم، عملیات خود به سمت منطقه سلیمان بیک را آغاز کرده است.

ارتش عراق همچنین تعدادی از مناطق در موصل و صلاح‌الدین را تحت کنترل خود درآورده است.

در همین حال یک منبع آگاه در استان نینوا گزارش داد که اعضای گروه تروریستی داعش آب را در دو منطقه تلکیف و الحمدانیه در موصل قطع کرده‌اند.

یک منبع امنیتی در پلیس دیالی نیز گزارش داد، 70 درصد از خانواده‌هایی که از ناحیه جلولا در شمال شرق بعقوبه مهاجرت کرده بودند به خانه‌های خود بازگشتند.

استانداری نینوا نیز از بازگشت خانواده‌ها به منطقه الحمدانیه خبر داد.

پیشتر قاسم عطا سخنگوی ارتش عراق اعلام کرده بود که سرکرده‌های داعش در حال فرار از تکریت هستند.

تلویزیون عراق نیز از پاکسازی تکریت و فرار اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.

از سوی دیگر مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که ائتلاف اتحاد ملی ظرف چند ساعت آتی نامزد خود را برای تصدی پست نخست وزیری عراق اعلام خواهد کرد.

فادی الشمری از مسئولان مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان این مطلب گفت: مجلس اعلای اسلامی عراق در نخستین جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر حاضر خواهد شد.

در همین حال سهاد العبیدی از نمایندگان ائتلاف متحدون به رهبری اسامه نجیفی، رئیس پارلمان عراق عنوان داشت که کردها مناطقی در استان صلاح‌الدین و همچنین مناطقی در استان کرکوک را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

العبیدی گفت: پس از اینکه کردها ماده 140 را به زور اجرا کردند، اقدام آنها در بیرون راندن آوارگان صلاح‌الدین از مرزهای کرکوک اقدامی عجیب نیست.

وی گفت: این منطقه بخشی از عراق است و وابسته به دولت مرکزی است و هر شهروند عرب یا ترکمان می‌تواند وارد کرکوک شده و کردها این حق را ندارند تا مانع از ورود این افراد شوند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جنگنده ، سوخو ، پهپاد ، مسلح
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
40
90
فقظ داعش کشته میدهدو عراقی ها سالمند . خیلی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
چیزی که جالبتره اینه که ناشناس عزیز حتی متن رو نخونده. یه باره دیگه متن رو بخونی متوجه میشی که سربازان عراقی کشته شدند یا نه. امان از قضاوت سطحی !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
43
39
عراق صقوط کرده اینا فقط ملت رو سرکار میزران..
پاسخ ها
محمد جان
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
صقوط نه مجيد،سقوط
فاطمه
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
بجاي دعا براي نابودي تروريستها دنبال حاشيه تو خبرين؟واقعا شما مسلمونين.ميخوان حرمهاي امامامونو تخريب كنن.ميفهمين جناب ناشناس
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
اولا سقوط نه صقوط
بعدش مثل اینکه خیلی خوشحالی
عراق سقوط کنه بعدی خودمونیم عزیزم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
16
19
کشور عراق بزودی تجزیه خواهد شد.
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
11
11
سانسور اخبار جنگ لازم است اگر سانسور نشود که دیگر جنگ نیست در جنگ اطلاعات اغلب سری نگه داشته می شوید. و بی بی سی این موضوع را می داند ولی اخبار پیروزی های داعش را عنوان می کند تا وظیفه خودش که اجرای عملیات تروریستی انگلیس و آمریکا است به نحو احسن پیشرفت کند. فکر می کنید چرا همزمان وزرای خارچی آمریکا و انگلیس با تمام سران عراق ملاقات می کنند اعم از کرد و عرب. چرا که هماهنگی با گروه های داعش توسط سرویس های اطلاعاتی انجام می شود و مذاکرات هم در راستای عملیت تروریستی و پیشرفت آن هاست آیا هیچ اطلاعی از عملیات پشت پرده این ملاقات ها ارائه می شود خیر همه سانسور است بنابراین از اینکه اطلاعات جنگ سانسور می شود خرده نگیریم.
نظرات بینندگان