arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

بیانیه هیات پارلمانی فرانسه پس از بازگشت از ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈژک مایارˈ نماینده حزب ˈ اتحاد جنبش مردمیˈ فرانسه و یکی از چهار نماینده ای که به ایران سفر کرده بود، دیروز(شنبه) در بازگشت به پاریس طی بیانیه ای از پایان سفر این گروه به ایران خبر داد.

وی عنوان کرد: این سفر در چارچوب دیپلماسی پارلمانی و در فضای نشست20 ژوئیه (29 تیر) وین برگزار شد که مرحله ای تعیین کننده در مذاکرات تهران در مورد پرونده ی هسته ای محسوب می شود.

ریاست این هیات را خانم ˈاودیل سوگˈ از حزب سوسیالیست برعهده داشت و ˈژان فیلیپ مالهˈ از حزب سوسیالیست و ˈژان لوک ریتزهˈ و ژک مایار از حزب راستگرای اتحاد جنبش مردمی و عضو کمیسیون امور خارجه مجلس فرانسه، وی را در این سفر همراهی کردند.

بر پایه بیانیه هیات پارلمانی فرانسه، اعضای این گروه با تعدادی از مسئولان و مقامات ایرانی از جمله ˈمجید تخت روانچیˈ معاون وزیر امور خارجه و یکی از مذاکره کنندگان ایران در پرونده هسته ای، دیدار کردند.

به گفته مایار، تخت روانچی به آن ها گفت: با هدف به نتیجه رسیدن مذاکرات، به وین می رویم.

این گزارش حاکی است: مذاکرات میان ایران و کشورهای1+5، دوم ژوئیه (11 تیر) در وین و با هدایت ˈکاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران، از سر گرفته می شود. اعضای 1+5 امیدوارند تا 20 ژوئیه (29 تیر) با ایران بر سر مسئله هسته ای به توافق برسند.

بر پایه بیانیه مایار، شاید بتوان موضع ایران را در مورد عراق در این جمله خلاصه کرد: اگر منافع ملی ما در خطر قرار گیرد، آنچه را که باید، صورت خواهیم داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان