arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

هواپیماهای زمین گیر به پرواز در می‌آیند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه روز پس از دریافت «نخستین محموله قطعات وارداتی هواپیما» به ایران، معاون بازرگانی «ایران ایر» نسبت به پرواز‌ درآمدن ناوگان زمین‌گیر پس از توافقات جدید هسته‌ای ابراز خوش‌بینی کرده است.محمدرضا خوشنویسان درباره اقدامات مثبت صورت گرفته پس از توافقات هسته‌ای ژنو در عرصه هواپیمایی کشوری گفت: خوشبختانه یکی از محورهایی که در توافقات هسته‌ای اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت صنعت هوایی ایران بود و این مساله امید بسیاری را در بین فعالان این عرصه ایجاد کرد.

به گفته وی در توافقات هسته‌ای بنا شده گشایش‌هایی در زمینه‌ قطعات و تعمیرات هواپیما برای شرکت‌های ایرانی به وجود آید که این مساله در صورت عملی‌ شدن، می‌تواند بسیاری از گره‌های این بخش اقتصادی بسیار مهم را باز کند.این مقام مسوول در «ایران ایر»، با بیان اینکه هنوز نتایج ملموس توافقات هسته‌ای در صنعت هواپیمایی ایران دیده نمی‌شود،معتقد است که: با توجه به مدت زمان کوتاهی که از این توافق گذشته، نمی‌توان انتظار داشت تمام نتایج در کوتاه‌مدت بروز کند؛ از این‌رو می‌توان به آینده امیدوار بود.خوشنویسان درباره‌ وضعیت شرکت هواپیمایی هما نیز اظهار کرد: این شرکت مانند دیگر شرکت‌ها امید زیادی دارد تا با به نتیجه‌ رسیدن مذاکرات هسته‌ای امکان فعالیت گسترده‌تری در حوزه قطعات و تعمیرات هواپیما به دست آورد هرچند تاکنون در این زمینه نتایج رسمی به دست نیامده اما به آینده امید داریم.به گفته وی شرکت هما این آمادگی را دارد که در صورت نتیجه‌بخش شدن مذاکرات در این حوزه اقدامات محسوسی انجام دهد؛ یکی از اصلی‌ترین محورهای مدنظر ما به پرواز درآمدن دوباره ناوگان زمین‌گیر است که در صورت رسیدن قطعات مورد نیاز بتوانند بار دیگر پرواز کنند.

 هفته گذشته، رئیس سازمان هواپیمایی کشور از دریافت اولین محموله وارداتی قطعات هواپیما خبر داد. به گفته علیرضا جهانگیریان افزون بر دریافت قطعات موردنیاز برای هواپیماهای زمین‌گیر، تعدادی از موتورهای هواپیماها هم برای انجام تعمیرات مورد نیاز به خارج از ایران فرستاده شده‌ است.او گفته است که موتورهای ارسالی پس از تعمیرات، در چند هفته آینده تحویل ایران می‌شود و به همین دلیل انتظار می‌رود در چند ماه آینده تعداد بیشتری از هواپیماهای زمین‌گیر عملیاتی شود. صنعت هواپیمایی ایران در چند دهه اخیر مشمول تحریم‌های بین‌المللی بوده و  دولت آمریکا فروش هواپیما و قطعات و تجهیزات آن را به ایران ممنوع کرده است. در پی این محدودیت‌ها و با فرسوده شدن ناوگان هوایی ایران، عملا استفاده از بخشی از هواپیماهای مسافربری در شبکه حمل‌ونقل هوایی غیرممکن بوده است. به دنبال توافق 6 ماه قبل هسته‌ای ایران با 6 کشور بزرگ جهان، صنعت هوایی ایران جزو بخش‌هایی بود که بنا شد پاره‌ای از تحریم‌ها علیه‌ آن لغو شود.

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
1
17
درود بر روحانی-ظریف و همه کسانی که عقلانیت را جایگزین بیتدبیری نمودند
نظرات بینندگان