arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۳

4 دستور فوری استاندار برای عشایر تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


استاندار تهران دستورات لازم را برای بهبود وضعیت عشایر پایتخت صادر کرد.

سید حسین هاشمی در سفری که به مناطق عشایری کمردشت لار داشت، از وضعیت این مناطق بازدید کرده و ضمن حضور در جلسه شورایعالی عشایر استان تهران دستوراتی را جهت بررسی و تصویب طرح های لازم جهت ارتقای زندگی عشایری و حفاظت از محیط زیست استان به معاونت های مربوطه صادر کرد.

از دستورات استاندار تهران در این جلسه، اختصاص منابع مالی لازم جهت احداث و بهره برداری از دو اطراقگاه موقت جهت اسکان عشایر بود که جهت بررسی و تصویب در کارگروه مربوطه به نعمت الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استاندار ابلاغ گردید و بنا شد نتایج حاصله از آن ظرف مدت یکماه به استاندار اعلام شود. از فواید این طرح، جلوگیری از ورود زودتر از موعد دام عشایر به مراتع استان بود که در صورت بهره‌برداری می‌تواند کمک خوبی به احیای محیط زیست استان باشد.

از دیگر موضوعات مطروحه در جلسه شورایعالی عشایری استان تهران، بررسی پروانه‌های صادره برای بهره‌برداری از مراتع استان بود که هاشمی در این زمینه دستور پیگیری‌های لازم و اعطای پروانه بهره‌برداری از مراتع استان به مدت 10 سال را صادر کرد.

در این جلسه استاندار تهران با تاکید بر عدم واگذاری مراتع، اعطای آن را در قالب پروانه‌های بهره‌برداری، گامی مهم در جهت احیای محیط زیست و مراتع استان اعلام و حصول این طرح را در مراحل نهایی مهم و ارزشمند عنوان کرد.

همچنین در بررسی این موضوع، عبدی‌نژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراتع استان، طرح مذکور را گامی مهم در جهت احیای 54 هزار هکتار مراتع کل استان تهران قلمداد و از دستور استاندار جهت تصویب این طرح قدردانی کرد.

استاندار تهران در ادامه جلسه با قدردانی از عشایر فهیم و سخت کوش استان، دستور بررسی اختصاص ماهانه 500 تن علوفه به دام‌های عشایر را به معاون برنامه‌ریزی استاندار صادر و مراتب را جهت پیگیری این مهم در کارگروه مربوطه مطرح کرد.

از دیگر دستورات حسین هاشمی در جلسه شورایعالی عشایری استان تهران، بحث بررسی و پیگیری طرح تمرکز مراکز خدمات رفاهی عشایر در یک منطقه بود که این مهم نیزجهت بررسی و تصویب به کارگروه مربوطه ارجاع داده شد.

هاشمی همچنین با توجه به گزارش نماینده نیروی انتظامی درخصوص لزوم استقرار این نیرو در حوزه کمردشت لار و با عنایت به کمبود امکانات لجستیکی و نیروی انسانی ناجا در این منطقه، مراتب را جهت مکاتبات اداری لازم جهت این مهم با سردارحسین ساجدی‌نیا - فرمانده نیروی انتظامی استان تهران به مهندس ترکی معاون برنامه ریزی استاندار ابلاغ کرد.

در آخر جلسه استاندار تهران با تاکید بر ساری و جاری بودن قوانین مربوط به حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی استان در دشت لار، دستور تخریب فنس‌کشی‌های غیرقانونی در منطقه و برخورد قانونی لازم با خاطیان را صادر نمود.

در این جلسه که به مدت 2 ساعت به طول انجامید، اعضای شورایعالی عشایری استان تهران، گزارش‌هایی را از وضعیت حوزه تحت مدیریت خود به استاندار تهران شرح دادند.

حدود سه هزار خانوار عشایری در استان تهران زندگی می‌کنند که در سال گذشته موفق شدند 60 هزار تن محصولات باغی و کشاورزی تولید کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان