arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۰۳۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۳

رهبر داعش خواهان هجرت مسلمانان شد/سخنگوی حزب مالکی: آمریکا بمباران نکند از ایران درخواست می کنیم

بغدادی با توصیه به تروریست های این گروه برای تشدید حملات خود در ماه رمضان گفت : هیج عملی در ماه رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در چهارمین هفته از آغاز بحران گروه تروریستی داعش در عراق رهبر این گروه تکفیری با صدور یک پیام صوتی 19 دقیقه ای از مسلمانان سراسر جهان خواست تا برای کمک به تشکیل یک دولت اسلامی از حلب سوریه تا استان دیاله در عراق به این مناطق بشتابند.

به گزارش انتخاب ابوبکر بغدادی رهبر گروه تروریستی داعش روز گذشته با صدور یک پیام صوتی خواستار به گفته خود "هجرت" مسلمانان به مناطق  تحت کنترل داعش در عراق و سوریه شد.

او با اعلام اینکه هجرت مسلمانان به عراق و سوریه از واجبات است افزود که سوریه تنها به سوری ها تعلق ندارد و عراق هم به عراقی ها متعلق نیست.

بغدادی با توصیه به تروریست های این گروه برای تشدید حملات خود در ماه رمضان  گفت : هیج عملی در ماه رمضان بهتر از جهاد در راه خدا نیست.





وی همچنین از پزشکان، مهندسان، قضات و  متخصصان در امور نظامی و اداری خواست به دولت نوپای او در برخی از مناطق عراق و سوریه کمک کنند.

داعش 3 روز پیش با اعلام تشکیل خلافت اسلامی ، ابوبکر بغدادی را به عنوان خلیفه مسلمین معرفی کرده است . این گروه حتی به نام خلافت جدید خود سکه ضرب کرده است.

گروه تکفیری داعش به همراه هم پیمانان بعثی خود از کمتر از 4 هفته پیش با تصرف موصل و حمله به برخی دیگر از مناطق عراق، تبدیل به چالشی جدی برای دولت مرکزی بغداد شده است.

همزمان دکتر " حیدر العبادی" عضو پارلمان عراق و سخنگوی حزب الدعوه (حزب تحت رهبری نوری مالکی نخست وزیر عراق) در گفت و گویی اختصاصی با روزنامه هافینگتون پست آمریکا خواستار مداخله نظامی آمریکا در بحران عراق شد و گفت اگر آمریکا به مواضع داعش در عراق حمله هوایی نکند، بغداد مجبور است از ایران یا ترکیه درخواست کند که این کار را انجام دهد.

این سیاستمدارعراقی که رییس کمیته مالی مجلس و نامزد نخست وزیری عراق در سال های 2006 و 2010 بوده ،  با اشاره به اینکه : ما منتظر دریافت حمایت و کمک از آمریکا هستیم ، افزود: عراق قادر است با یک حمایت و پشتیبانی کوچک انسجام خود را حفظ کند و نیروهای عراقی قادرند در صورت کسب پشتیبانی هوایی، از بغداد در برابر حملات گروه داعش حفاظت کنند.

العبادی اعلام کرد داعش نه تنها تهدیدی برای عراق بلکه تهدیدی برای همه کشورهای غربی و همه کشورهای جهان است چون به گفته او داعش با هر گروه و کشوری که عملکرد این گروه تروریستی را قبول نداشته باشد، دشمنی می ورزد.



همزمان با اظهارات العبادی مبنی بر احتمال درخواست عراق از ایران برای حملات هوایی مواضع داعش در صورت عدم حمله آمریکا، امیر عبداللهیان معاون وزارت خارجه ایران که به مسکو سفر کرده است با متهم کردن آمریکا به ایجاد فتنه گروه داعش در عراق، اعلام کرد در صورت درخواست دولت عراق ایران قادر است به این کشور سلاح بفرستد، اما تهران برنامه ای برای اعزام نیروی نظامی به عراق ندارد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه عراق دارای  نیروهای مردمی قوی برای حفاظت از این کشور در برابر تهدیدات است، گفت تا کنون دولتمردان بغداد از ایران درخواست کمک تسلیحاتی نکرده اند.
 
عبداللهیان افزود: "در صورت درخواست بغداد در چارچوب قراردادهای بین المللی سلاح لازم به این کشور برای مبارزه با تروریسم خواهیم داد."

منبع: عصر ایران
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
74
38
جون مادرتون مداخله نکنین.نکنه باعث تشدید خشونت و سرازیر شدن داعش به ایران بشه؟ به همون راحتی که اوارگان افغانی و پاکستانی و عراقی به ایران رسیدن ، داعش هم به راحتی میتونه به ایران برسه و برای خدش گروهک درست کنه و خون به پا کنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
نترس مرگ یک با شیون هم یک بار
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
شما که فک کنم از فدائیان ایرانی...(نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران) شما دیگه چرا کپ کردی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
خیلی بدبختی. فکر کردی اگر تو یک جنگ با یک مشت تروریست خونخوار تو خونت بشینی دشمن تا در خونت میاد و بدون هیچ صدمه ای بر میگرده.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
12
نترس ایران جای شیران است مادر جنگ تحمیلی با همین گروهای افلغی به اضافه 40 کشور دیگر در گیر بودیم هیچ سلاحی هم جزء سلاح ایمان نداشتیم برادر عزیز اگر اشتباه نکنم در جنگ نهروان امام علی (ع) همه منا فقیق را گشت جزء دو نفر که فرار کردنند همین دو نفر امام علی را به شهادت رساند وفرد دیگری که اسمش نمی دانم شاید معاویه باشد سوء قصد به جانش شد لذا این خطر برای ایران وعربستان وترکیه هست اما انها کوتاهی می کنند باید شر این گروه کوچک هرچه سریعتر بکنند نگذارنند ریشه بزنند اینها حتما خانه خدا را خراب خواهند کرد یه پیش گویی تاریخی است ولی ایران در این قضیه به لطف خدا پیروز است هیچ شکی هم نیست
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
11
ارتش ايران که هنوز زنده و بيداره.پاي هر مزدور و اجيرشده اي رو ازاين کشور کوتاه ميکنه.مردم نگران نباشيد.ايران از مسائل زياد به خودش ديده.اين مزدورها که چيزي نيستن.
فدایی امام سیدعلی ازآذربایجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
6
ترکیه که عمرابمباران کنه چون طرفداربی ثباتی درعراق وسوریه هستن درضمن ازدوستان داعشی هاهم حساب میشن اگه کسی بتونه کاری بکنه نیروهایه ایرانی هستند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
5
7
به آقایان متذکر بشم که این عراق همان کشوریست که 8سال بمب و موشک تو سرمون ریخت و کلی جوان که هزار تا ارزو داشتن الا زیر خروارها خاک خوابیدن.اگر یه زمانی داعش جرات کرد به خاک ایران نزدیک شود اون موقع دخالت کنید.مگه مردم عراق الان از فضا اومدن .اینها همون مردمی هستن روی شهدای ما رقص و پایکوبی میکردن.با کمک به عراق عملا به ملت ایران توهین کرده اید
نظرات بینندگان