arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۵۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

کیسه خالی ورزش و درخواست میلیاردی کی روش/ جیب خالی، پز عالی فدراسیون فوتبال

وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال که در قبال درخواست ها برای تمدید قراردادکی روش توپ را به زمین همدیگرمی اندازند، مهمترین تردید در این زمینه را درخواست بالای مالی کی روش و ناتوانی در تامین این بودجه اعلام کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهمترین بحث این روزهای ورزش ایران، تمدیدقراردادکی روش و حفظ این مربی در تیم ملی فوتبال است، موضوعی که مخالفان و موافقان زیادی دارد.

به گزارش انتخاب، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 که قراردادش با این تیم به پایان رسیده است، بعد از بازی های قابل قبول تیم ملی در برزیل مقابل نیجریه و آرژانتین هواداران زیادی در داخل برای تمدید قراردادش پیدا کرده است، در حالیکه به نظر می رسد تصمیم گیرندگان اصلی در این رابطه خیلی موافق تمدید این قرارداد نیستند.

کی روش که گرانترین مربی خارجی تاریخ فوتبال ایران است. طبق اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، سالانه یک و نیم میلیون دلار یا چهار ونیم میلیاردتومان دریافت می کرده و حدود یک میلیون دلار یا 3میلیارد تومان نیز دستمزد دستیاران او بوده است.

وی برای سه سال مربیگری درایران 4.5میلیون دلار(حدود13میلیاردتومان)دریافت کرده والبته پاداش جداگانه بابت صعود به جام جهانی یعنی حدود 800 هزار دلار هم به او تعلق گرفته است.

وی برای تمدیدقراردادش درخواست دستمزدسالانه 2میلیون و 500 هزار یورویی دارد که حدود 10 میلیارد تومان می شود.

وی همچنین حدود یک و نیم میلیون یورو دیگر برای دستیارانش می خواهد که حدود 6میلیارد تومان می شود.یعنی هزینه جذب این مربی برای یکسال حدود 15میلیارد تومان برای فوتبال ایران آب خواهد خورد و اگر وی تا جام جهانی 2018بماند ما باید حدود 50 تا 60 میلیارد تومان فقط به او دستمزد بدهیم.

وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال که در قبال درخواست ها برای تمدید قراردادکی روش توپ را به زمین همدیگرمی اندازند، مهمترین تردید در این زمینه را درخواست بالای مالی کی روش و ناتوانی در تامین این بودجه اعلام کرده اند.

آنان با اشاره به قراردادهای مربیان خارجی در دیگر کشورها ، رقم درخواستی کی روش را بسیار زیاد توصیف کرده و خواستار کاهش این مبلغ هستند. درخواستی که از سوی کی روش رد شده واین مربی کاربلد بازیرکی و ارتباط با رسانه ها و مردم، فدراسیون و وزارت ورزش را برای امضای قرارداد تحت فشار گذاشته است.

کارشناسان معتقدند که کی روش با همین روش فدراسیون فوتبال ایران را برغم آنکه هیچ پیشنهادی از هیچ کشوری ندارد، وادار به ارایه درخواست کتبی برای تمدید قرارداد کرد.

این کارشناسان از سوی دیگر به سه بازی ایران در جام جهانی اشاره کرده و دو بازی اول را در این جام قابل قبول توصیف کردند، اما معتقدند که این نوع بازی کردن فقط یک بازی تدافعی برای خراب کردن بازی حریف بود. در حالیکه نتایج تیم ملی در این دوره از جام جهانی در مقایسه با دوره های گذشته ضعیف تر بود.

به نظر آنان تیم ملی فوتبال ایران اگرچه درمسابقات پایانی انتخابی جام جهانی و در دو بازی اول در جام جهانی خوب نتیجه گرفته، اما خوب بازی نمی کند.

این مخالفان معتقدند که فوتبال ایران درگذشته همواره به بازیهای زیبا و تکنیکی فوتبالیست هایش افتخار می کرد و آن را مهمتر از نتیجه می دانست، اما امروز این تیم زیبا بازی نمی کند وبا بازیهای تدافعی و خراب کردن بازی حریف به دنبال کسب نتیجه است.

به نظر آنان، همچنین بازیکنان مهم و تاثیرگذار تیم ملی در برزیل محصول داخل کشور نبوده و از داخل لیگ برتر نیامده بودند، بلکه ایرانی تبارهایی بودند که از کشورهای دیگر آورده شدند. یعنی عملا این تیم خیلی محصول فوتبال ما نبوده است.

نبودکارپایه ای وهمبستگی بین تیم های پایه و بزرگسال،بی توجهی به لیگ و

ضرورت نداشتن انتخاب سرمربی از اکنون برای جام جهانی 2018 از دلایل دیگر مخالفان تمدید قرارداد کی روش است.

موافقان کی روش نیز بااشاره به نگرانی هایی که قبل ازجام جهانی از نتایج تیم ملی مقابل نیجریه و آرژانتین وجود داشت، می گویندکه تیم ملی ایران شانس تساوی مقابل آرژانتین و حتی شکست این تیم را داشت و بدلیل یک قضاوت ضعیف این بازی را واگذار کرد و این نشان می دهد که سرمربی ایران کارش را بلد است.

آنان کنار گذاشتن بازیکنان مدعی و بی انضباط از تیم ملی و حفظ اقتدار در تیم راازویژگی های این سرمربی کارکشته توصیف می کنند که در تاریخ فوتبال ایران کمتر شاهد حضور چنین مربی بوده ایم.

به هرحال دست اندرکاران و تصمیم گیران ورزش با توجه به شرایط فعلی کشور باید تصمیم بگیرند که آیا این مبلغ را به این مربی بدهند یا اینکه درشرایطی که بیش از3300طرح نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد و تکمیل این طرح ها با بودجه فعلی حدود 50 سال طول می کشد، آن را صرف تکمیل بخشی از این طرح ها برای استفاده جوانان کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
HAMID
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
6
10
بر خلاف تمام تبلیغات تیم ملی چندان خوب بازی نکرد ولی طوری تبلیغ شد که گویی در جام جهانی اول شده است یعنی هر کس باخت بدهد باید این همه قدردانی شود؟کیروش هم دیگر چیزی برای ما ندارد و بهتر است که برود بررسی کنید ببینید در این سه بازی بازیکنان ما چند پاس سالم به دادند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
5
4
اين تيم درمانده به دست كي روش كمي به خود امده لطفا از اضهار نظر هاي غير كارشناسي خودداري فرمائيد فدراسيون خودش كارو بلد هست بالاخره دنيا براي اين مربيان ارزشمند عرفي دارد و شما دوست عزيز بايد بدانيد كه فرق هست در كار اقاي كيروش با مربيان ديگر به هر حال ايشان يك مربي درجه يك است و اكثريت ملت ايران و فوتبال دوستان خواهان ماندنش هستند و به وي احترام قائلند كي روش ارزشش بيشتر از اين مبالغ است در ضمن هرچه به كي روش بيشنر دستمزد داده شود يك سرمايه گذاري است كه نتيجه ان اعتبار فوتبال و ايران خواهد بود و ده برابر ان به فوتبال ايران باز خواهد گشت پس بيائيد دست به دست بدهيم و الله اگر از مردم هم كمك بخواهند بنده حاضرم يكماه حقوق خودم را بپردازم و خيليها مثل من هستند تا كي روش بماند با تقديم احترام به نويسنده نگران مقاله
پاسخ ها
بیسواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
اظهار
نظرات بینندگان