arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

وزیر اسرائیلی: بعید است ایران و گروه 1+5 در مهلت تعیین شده به توافق برسند/ایران باید کاملا برنامه هسته ای را نابود کند

این وزیر اسرائیلی افزود: پیش بینی من این است که مذاکرات وین به توافق نمی رسد. معتقدم که ایرانی ها با سرسختی زیاد و بدون تمایل به امتیازدهی و دست یابی به توافق، وارد مذاکرات وین شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک وزیر اسرائیلی گفت بعید است ایران و گروه 1+5 در مهلت تعیین شده به توافق هسته ای دست یابند.

به گزارش انتخاب،  "یووال استاینتز" وزیر امور استراتژیک اسرائیل در مصاحبه با رویترز همچنین ایران و وزیر خارجه اش محمدجواد ظریف را به در پیش گرفتن سرسختی در مذاکرات هسته ای در وین متهم کرد.

نمایندگان ایران و گروه 1+5 از هفته گذشته مرحله ششم مذاکرات هسته ای را برای دست یابی به توافق نهایی در شهر وین آغاز کردند.

این وزیر اسرائیلی افزود: پیش بینی من این است که مذاکرات وین به توافق نمی رسد. معتقدم که ایرانی ها با سرسختی زیاد و بدون تمایل به امتیازدهی و دست یابی به توافق، وارد مذاکرات وین شده اند. 

وی ادامه داد: ایرانی ها تمایل دارند از میز مذاکرات هسته ای در وین، سوء استفاده کنند.

یووال استاینتز وزیر امور استراتژیک اسرائیل در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم


"یووال استاینتز" 56 ساله، مدرس فلسه در دانشگاه حیفا، دارای سابقه عضویت در پارلمان اسرائیل (کنیست) و از اعضای ارشد حزب راست میانه لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است.

وزیر امور استراتژیک اسرائیل قبل از این در راس هیات اسرائیلی برای رایزنی و گفتگو درباره مذاکرات هسته ای وین، به اروپا و آمریکا سفر کرده است.

او در چارچوب این سفر با "ویلیام برنز" معاون وزیر خارجه آمریکا و یکی از مقامات ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته ای ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

استاینتز ادامه داد: این دیدار به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن برای اسرائیل صورت گرفت. مسئله هسته ای ایران و احتمال دست یابی به توافق میان دو طرف، برای اسرائیل بیش از موضوع تروریسم غزه، کشته شدن جوانان اسرائیلی و دیگر خطرات شمال اسرائیل از جمله لبنان و سوریه، اهمیت دارد.

این مقام ارشد اسرائیلی درباره شرط های تل آویو برای توافق هسته ای با ایران هم گفت: ایران باید از برنامه هسته ای اش کاملا دست بردارد و آن را به طور کامل برچیند. ایران باید کاملا برنامه هسته ای را نابود کند و از اهداف هسته ای اش کاملا عقب نشینی و غنی سازی اورانیوم را به طور کامل متوقف کند. اگر بر این موضوع پافشاری نشود این، نوعی عقب نشینی غرب و قدرت های جهانی است. ما معتقدیم این یک اشتباه است.
 
او در پاسخ به سؤالی درباره توافق احتمالی میان ایران و گروه 1+5 که اسرائیل را راضی نکند هم گفت: در این وضعیت، اسرائیل همه  گزینه ها را روی میز خواهد داشت. اسرائیل این توافق را با دقت بررسی خواهد کرد و درباره آن تصمیم خواهد گرفت.

منبع: عصر ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
1
اسراییل مال این صحبتها نیست .
نظرات بینندگان