arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۳

ملی پوش اسبق تیم فوتبال برزیل: مشکل فوتبال ایران مدیریت و نبود ارتباط با فوتبال برتر جهان است

وی گفت: سیستم کی روش یارگیری دو نفره بود، تا دقیقه 90 این کار مقابل آرژانتین انجام شد ، اما نفر دوم یعنی رضا نتوانست این کار را انجام دهد و مسی گل زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ملی پوش اسبق تیم فوتبال برزیل که سال ها در آسیا مربیگری کرده است، مشکل فوتبال ایران را مدیریتی و نبودارتباط با کشور های صاحب فوتبال در جهان دانست.


به گزارش انتخاب؛ زیکو در سال 2004 سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن بود و در مقابل ایران سه بازی انجام داد که نتیجه یک بازی (صفر- صفر) و دو بازی دیگر با نتیجه 2 بر یک به نفع طرفین تمام شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان آشنایی اش با فوتبال ایران، با ذکر نام تعدادی ازبازیکنان ایرانی همچون،مهدوی کیا، علی کریمی وفریدون زندی افزود: در سال 2004 ایران تیم خوب و قدرتمندی داشت.

زیکوفوتبال ایران رادارای تکنیک وقدرت دانست وافزود:فوتبال ایران نیازمندمدیریت است.

وی ارتقاء سطح فوتبال ایران را همچون ژاپن در گرو ارتباط با فوتبال روز و قدرتمند جهان دانست و ادامه داد: باید آسیا از بازی سنتی و تکیه بر تک ستاره ها خارج شود و بازی های خود را در قالب تیم انجام دهد.

زیکو افزود:مسابقه با تیم های بزرگ همچون آلمان که من برای ژاپن انجام دادم، موجب رشد فوتبال قاره آسیا می شود و مجموعه این قاره باید این کار را انجام دهند و بازی های مستمر با دیگر تیم ها داشته باشند.

ملی پوش اسبق فوتبال برزیل گفت: من هرسه بازی ایران در جام جهانی 2014 را نگاه کردم و از بازی ایران با آرژانتین لذت بردم، اما بازی بابوسنی راضی کننده نبود.

وی ادامه داد: نام و بزرگی آرژانتین به ایران قدرت داده بود، اما در جام جهانی نباید اینطور باشید، باید درمقابل همه تیم ها بازی خوبی ارائه دهید.

وی بااشاره به بازی ناامیدکننده ژاپن درجام جهانی 2014گفت:تیم های آمریکای مرکزی از تیم های آسیایی بهتر نیستند، اما مدام کار می کنند و سخت زحمت می کشند.

زیکو مشکل فوتبال قاره آسیا را تکروی بازیکنان و تکیه بیش از حد به تک ستاره ها عنوان کردو افزود: بازیکنان ایران و عراق از نظر فیزیک بدنی و استعداد خوب هستند اگر قدری به آنان رسیدگی شود جزء تیم های برتر آسیا خواهند بود.

وی در خصوص مقایسه تیم ملی ایران در جام بیستم با جام جهانی فرانسه، گفت: تیم اعزامی شما به فرانسه با این تیم قابل مقایسه نیست،آن تیم پر از ستاره بود.

زیکو در پاسخ به این سوال که آیا ایران درمقابل آرژانتین مشخصه های یک تیم را پیدا کرده بود؟، گفت: کی روش تیم خوبی ساخته است، اما راهبردی اشتباه داشت نباید درمقابل نیجریه اینقدر محتاط بازی می کردید، اگر در مقابل نیجریه مثل آرژانتین بازی می کردید نیازی به امتیاز بازی مقابل بوسنی نبود.

وی افزود: ذات فوتبال به ثمر رساندن گل است، نحوه بازی مهم نیست، من همیشه ذهنم به دنبال گل زنی بوده است.

زیکو در باره دیدار ایران و آرژانتین ادامه داد: تصور می کردم بازی سختی باشد، می دانستم کی روش فضا را تنگ خواهدکرد، اما از ضد حمله های ایران تعجب کردم، فکر نمی کردم اینقدر خوب عمل کنند.

وی گفت: سیستم کی روش یارگیری دو نفره بود، تا دقیقه 90 این کار مقابل آرژانتین انجام شد ، اما نفر دوم یعنی رضا نتوانست این کار را انجام دهد و مسی گل زد.

وی با بیان اینکه ایران در گروه سختی قرار داشت، اظهار کرد: اگر گروه ایران اسان تر بود، حتما صعود می کرد.

 آرتور آنتونیوس کوئیمبرا معروف به زیکو روز جمعه در گفت و گو با ویژه برنامه شبکه دو درباره جام جهانی 2014 افزود: مهمان نوازی ایرانی ها را در سفر با تیم ملی ژاپن به تهران دیده ام، وقتی که تماشاگران ایرانی فریاد زیکو -زیکو سر داده بودند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان