arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۳

هیات داوری خانه سینما با ترکیب جدید انتخاب شد

غیر از خانم شهره لرستانی که برای نخستین بار به عضویت در هیات داروی خانه سینما انتخاب شده اند، دیگر اعضای هیات داوری کنونی هر یک به طور میانگین حدود 10 سال سابقه حضور و تجربه مفید و مثبت در نهاد داوری خانه سینما دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با انتخاب و معرفی قاسم قلی پور به عنوان نمایندة هیات مدیره خانه سینما در نهاد داوری این خانه، هیات داروی با ترکیب جدید انتخاب شد.

به گزارش انتخاب،  روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد، پس از انتخاب اعضاء هیات داوری خانه سینما از سوی اعضا شورای عالی داوری و با انتخاب و معرفی قاسم قلی پور به عنوان نمایندة هیات مدیره خانه سینما در نهاد داوری این خانه، هیات داوری با ترکیب جدید انتخاب شد.

ترکیب جدید هیات داوری خانه سینما متشکل از شهره لرستانی، سید مهدی خادم، پدرام اکبری، حمید دهقانپور، قاسم قلی پور و ابراهیم حاج علیرضا (نماینده سازمان سینمایی) فعالیت خود را بدون وقفه، همچنان پی گرفته است، هیات داوری در نخستین جلسه خود، به اتفاق آرا قاسم قلی پور را به دلیل دقت نظر و تجارب ارزشمند پیشین به عنوان رئیس هیات برگزید.

همچنین حمید دهقانپور و سید مهدی خادم نیز از سوی دیگر اعضا هیات به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر هیات داوری انتخاب شدند.

غیر از خانم شهره لرستانی که برای نخستین بار به عضویت در هیات داروی خانه سینما انتخاب شده اند، دیگر اعضای هیات داوری کنونی هر یک به طور میانگین حدود 10 سال سابقه حضور و تجربه مفید و مثبت در نهاد داوری خانه سینما دارند.

قاسم قلی پور دانش آموخته تئاتر و مدیریت تولید فیلم و تلویزیون است. اودر سال 1362 با عنوان مدیر تهیه در فیلم جاده های سرد فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد . به جزمدیریت تولید در فیلم های سینمایی کاکلی ، در کوچه های عشق ، یاد و دیدار ، بیا بامن ، بلندیهای صفر، ماه مهربان ،آخرین حلقه زنجیر، نمایی دیگر و . . . ، تهیه کنندگی ده ها فیلم 35و16 میلیمتری و ویدیویی بلند و کوتاه را در کارنامه سینمایی خود دارد.

قاسم قلی پور هم اکنون به کار تهیه کنندگی فیلم های سینمایی مشغول است و فیلم های یاد و دیدار، بلندیهای صفر ، نمایی دیگر ، ماه مهربان ، عروس آتش ، آتش سبـز ... و آسمان آبی را تهیه کرده است.

قلـی پـور سیمرغ بلورین بهترین فیلم را برای فیلم های بلندیهای صفر، عروس آتش و پلاک طلایی سیمرغ را برای فیلم آتش سبز از جشنواره بین المللی فیلم فجر و تندیس جشن صد سالگـی خانـه سینما، لوح تقدیرانجمن منتقدان و نویسندگان، تندیس حافظ دنیای تصویر و جایزه ویژه کانون بین المللی انجمن فیلم از جشنواره کارلو وی واری را برای فیلم عروس آتش و نیز ده ها تقدیر نامه ، جایزه و لوح سپاس دیگر از مراکز فرهنگی داخلی و بین المللی را برای فعالیت های فرهنگی و هنری خود دریافت کرده است .

وی تاکنون عضو شورای مرکزی اتحادیه تهیه کنندگان در ادوار گذشته ، عضو شورای عالی داوری در سه دوره دوساله، رییس شورای داوری بیش ازهشت سال، عضو شورای پروانه ساخت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، عضو هیئت امنای بانک فیلمنامه در سالهای آغازین تاسیس بانک فیلمنامه بوده و عضویت در هیات داوران بیست وهفتمین جشنواره بین المللی جشنواره فجر ، بیست و هشتمین دوره ی مسابقه آثار ویدیی جشنواره فیلم فجر ، بیست و چهارمین جشنواره ی بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ، جشن خانه سینما در کارنامه سینمایی خود دارد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان