arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

ماتئوس : شیوه تدافعی برنده است/اگر می خواهید قهرمان جهان شوید باید بازی ها را ببرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈلوتهار ماتئوسˈ کایپتان تیم قهرمان آلمان در جام جهانی1990 گفت: تصمیم آلمان برای تغییر شیوه بازی به رویه ای عملگرایانه می تواند یواخیم لو را به نخستین قهرمانی در جام جهانی پس ازسال 90 رهنمون سازد.

وی افزود: آلمان که در چهارمین نیمه نهایی پیاپی جام جهانی خود روز سه شنبه با برزیل روبه رو خواهد شد نسبت به تیمی که چهار سال قبل یک فوتبال هراس انگیز و روان از خود نشان می داد تدافعی تر و نتیجه بخش تر حضور یافته است.

به گفته وی، تیم ملی آلمان در یک چهارم نهایی بدون این که با زحمت روبرو شود یک بر صفر برابر فرانسه پیروز شد در حالی که بازی زیبایی از خود ارائه نداد اما نتیجه خوبی گرفت.

ماتئوس گفت: اگر می خواهید قهرمان جهان شوید باید بازی ها را ببرید و این به معنی پیروزی های زشت نیز هست در جام های قبل ما همیشه نوع دیگری بازی می کردیم ما در هشت سال گذشته با شیوه تکنیکی در مسابقات حضور می یافتیم و انتظار ارائه چنین شیوه ای از تیم آلمان نمی رفت.حالا بازی آلمان به جذابی و زیبایی آنچه در سال 2010 مشاهده میکردیم نیست اما بر محور دفاع قوی تری قرار گرفته است.ضرب المثلی در آلمانی هست که میگوید دفاع عنوان را می برد و حمله همه افتخارات را.

وی افزود: من حتی در مقابل برزیل انتظار بیشتری از تیم مان دارم تیم آلمان مقابل فرانسه خوب بازی کرد اما چهره واقعی آلمان را در دیدار مقابل برزیل و احتمالا در فینال خواهید دید.

لو ازمسعوت ازیل در سمت چپ زمین استفاده کردجایی که او به آن عادت ندارد اما تیم همانگونه که مقابل فرانسه دیدیم خوب پیش رفت.

برزیل نیمار را که دچار شکستگی ستون مهره شد و دیاکو سیلوا را نخواهد داشت اما ماتئوس میگوید که روی عدم حضور آن ها نمیتوان حساب کرد و از این که نیمار در بازی حضور نخواهد داشت خیلی متاسف است.

وی خاطر نشان کرد هیچ بازیکن یا هوادار آلمانی از مصدوم شدن نیمار خوش حال نیست این خلاف بازی جوانمردانه است.ما اینجا هستیم که مقابل بهترین بازیکنان جهان بازی کنیم و تاسف بار است که چنین بازیکن خوبی صدمه دیده است.

ماتئوس درخاتمه اظهارکرد:ما بااین واقعیت روبروهستیم که برزیل اگر نه بازیکنی مانند نیمار ولی هنوز بازیکنان عالی دیگری دارد.جایگزین کردن دیاکو سیلوا راحت تر است و احتمالا دانته به زمین خواهد آمد و او در باشگاه بایرن به چنین فشارهایی عادت دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: تدافعی ، جام ، حمله ، فینال
نظرات بینندگان