arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

گارد ریاست جمهوری سوریه در راه حلب/ تکرار سناریوی حمص

برخی منابع گفته اند که هدف ارتش سوریه در این مرحله کاهش فشارها بر مردم شهر حلب است ، اما برخی دیگر معتقدند که فرماندهی این کشور قصد دارد سناریوی شهر ˈحمصˈ را در حلب نیز پیاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از سیطره کامل ارتش سوریه بر شهر صنعتی در منطقه ˈالشیخ نجارˈ در حومه شمالی شهر ˈحلبˈ و پیشرفت در مناطق اطراف تحت سیطره گروه های مسلح، اکنون ارتش سوریه متوجه مدرسه پیاده نظام این شهر شده است.

به گزارش انتخاب، منابع سوری اعلام کردند که فرماندهی نظامی سوریه موفق شده تا واحدهایی از گارد ریاست جمهوری را به استان حلب منتقل کند.

این منابع خاطرنشان کردند: ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری سوریه دستور حرکت واحدهایی از گارد ریاست جمهوری به سوی حلب پایتخت اقتصادی سوریه را صادر کرده تا خطوط دفاعی را تقویت کنند و فشارهای بر مناطقی را که عناصر مسلح، اشغال نکرده اند، کاهش دهند.

برخی منابع گفته اند که هدف ارتش سوریه در این مرحله کاهش فشارها بر مردم شهر حلب است ، اما برخی دیگر معتقدند که فرماندهی این کشور قصد دارد سناریوی شهر ˈحمصˈ را در حلب نیز پیاده کند.

در هر دو حالت ارتش سوریه تلاش دارد که به سرعت مناطق استقرار عناصر مسلح را به محاصره کامل درآورد و این عناصر را از حالت تهاجمی خارج و در موقعیت دفاعی قرار دهد.

ارتش سوریه علاوه بر حمص در ˈریف دمشقˈ هم این تجربه موفق را داشته است و پس از محاصره کامل ˈغوطه های شرقی و غربیˈ توانست خطر عناصر مسلح را از فرودگاه دمشق و مسیر ارتباطی آن با پایتخت دور کند.

بر اساس این گزارش، منابعی خاطر نشان کرده اند که نیروهای ارتش با حمایت یگان های گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی سوریه قصد دارند هر دو تجربه را یکجا در حلب اجرا کنند و به همین دلیل ارتش توسعه مناطق تحت سیطره خود در حومه جنوبی حلب را با هدف گشودن یک مسیر احتیاطی و همزمان با پیشروی در شمال شرقی حلب، در دستور کار دارد.

ارتش سوریه همچنین پیشرفت در شمال حلب را آغاز کرده و هدف آن رسیدن به شهرک های شیعه نشین ˈنبلˈ و ˈالزهراءˈ و پایان دادن به محاصره آنها است.

رسیدن ارتش سوریه به این دو شهرک به معنای قطع کامل خطوط اصلی امدادی عناصر مسلح حاضر در حلب با مرزهای ترکیه است.

گروه های مسلح تروریست که در اواخر سال 2012 مدرسه پیاده نظام حلب را اشغال کردند، مرتکب جنایات وحشتناک علیه دهها دانشجوی افسری این مدرسه شدند.

منابع مخالفان نظام سوریه نیز فاش کرده اند که سرکردگان یک گروه تروریستی به نام ˈ لواء التوحیدˈ دو میلیون دلار ارسالی برای این گروه را حیف و میل کرده و حتی زرهپوش ها و خودروهای سنگین موجود در شهر صنعتی حلب را 24 ساعت قبل از سقوط به گروه تروریستی تکفیری ˈداعشˈ فروخته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان