arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

خلیفه خودخوانده داعش تقلبی از آب درآمد/ این ابوبکر آن ابوبکر نیست!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته امنیتی شورای استان نینوا فاش کرد: برخلاف ادعای گروهک تروریستی ˈداعشˈ، کسی که با عنوان خلیفه خودخوانده این گروه نماز جمعه گذشته موصل را برگزار کرد، ˈابوبکر خاتونیˈ بود و نه ˈابوبکر بغدادیˈ.

ˈمحمد ابراهیمˈ تأکید کرد: اطلاعات به دست آمده تأیید می کند که ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در شهر موصل (مرکز نینوا) نیست.

محمد ابراهیم به سایت عراقی ˈسومریه نیوزˈ گفت: کسی که در ویدئوی منتشر شده از سوی حامیان داعش نماز جمعه موصل را برگزار کرد، ˈابوبکر خاتونیˈ والی داعش در موصل بود و نه ˈابوبکر بغدادیˈ.

وی افزود: جنگنده های ارتش عراق اکنون در حال انجام عملیات دقیق علیه عناصر داعش هستند.

حامیان داعش مدعی شده بودند که بغدادی خطیب نماز جمعه گذشته موصل بود.

حامیان گروهک تروریستی داعش، شنبه گذشته با انتشار فیلمی از نماز جمعه داعش در موصل، ادعا کردند که سخنران و خطیب این نماز جمعه ˈابوبکر بغدادیˈ بود.

این درحالی است که منابع امنیتی عراقی جمعه گذشته اعلام کردند که بغدادی پنج شنبه شب احتمالا در عملیات هوایی ارتش عراق در شهر قائم (غرب استان الانبار) مجروح شده و به سوریه فرار کرده است.

سرتیپ ˈسعد معنˈ سخنگوی وزارت کشور عراق نیز دیروز بعد از تحلیل این ویدیو که در آن ظاهرا بغدادی در مسجد موصل به ایراد خطبه پرداخته، آن را جعلی دانست و تاکید کرد که بغدادی اخیرا در حمله هوایی نیروهای عراقی مجروح شده و اعضای داعش وی را برای معالجه به سوریه منتقل کرده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: گروهک ، داعش ، جنگنده ، نینوا
نظرات بینندگان