arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

خنده‌ فراموش شده کودکان خاورمیانه در میانه وحشی‌گری‌های اسرائیل و داعش

یک ماه گذشته سه نوجوان اسرائیلی در سنین 16 و 19 ساله مفقود شدند و حدود سه هفته بعد جسد آنها در کرانه غربی رود اردن پیدا شد؛ این در حالی است که اسراییل مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس را به ربودن این سه نوجوان شهرک نشین متهم کرده بود فلسطینی ها اما هر گونه دخالت در مفقود شدن این سه نوجوان اسراییلی را رد کرده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو نوجوان فلسطینی 15 و 16 ساله این روزها خشم جهان را علیه صهیونیستها دوچندان کرده اند. دونوجوانی که پسرعموی یکدیگر هستند، اولی محمد ابوخضیر 16 ساله است که نخست ربوده و سپس بنا بر نتایج کالبد شکافی گروه مشترکی فلسطینی اسرائیلی زنده زنده سوزانده شد و دیگری طارق ابوخضیر 15 ساله است که در اعتراضات مربوط به کشته شدن پسرعمویش به شدت از سوی نیروهای اسرائیلی کتک خورده و سپس بازداشت شد. نوجوانی که شهروند آمریکا است و از این بابت اقدامات تل‌آویو موضع رسمی کاخ سفید را به همراه داشت.

به گزارش انتخاب؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز گذشته و همزمان با شدت گرفتن اعتراضات در فلسطین و اراضی اشغالی و در حالی که خود را از یک سو در مقابل واشنگتن و از سوی دیگر افکار عمومی یافته بود با پدر نوجوان کشته شده اسرائیلی تماس تلفنی برقرار کرد و ضمن ابراز تاسف عمیق و محکومیت این حادثه عنوان داشت که این اقدامی پست و نادرست است که هیچ انسانی آن را نمی‌پذیرد.

واشنگتن نیز از مقامات رژیم صهیونیستی خواست در خصوص بازداشت و ضرب و شتم «طارق ابوخضیر» پسر عموی محمد ابوخضیر تحقیقاتی فوری و شفاف آغاز کنند. جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت:‌ واشنگتن بارها نسبت به افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرده و از تمامی طرف‌ها خواسته است برای بازگرداندن آرامش و ممانعت از کشتار بی‌گناهان تصمیمات و اقدامات مناسبی اتخاذ کنند.

فشارهای اجتماعی و رسانه ای از یک سو و از سوی دیگر اعتراضات گسترده در قدس اشغالی، تل‌آویو را به اقدام قابل توجه در این موضوع واداشت و در این رابطه 6 نفر بازداشت شدند تاجایی که یک خاخام اسرائیلی نیز با صدور فتوایی خواستار مجازات عاملان این جنایت هولناک شدند.

این خاخام اظهار کرد: بسیار جای تاسف است که کسانی که در قتل جوان فلسطینی دست داشتند شش اسرائیلی بودند و مجازات آن‌ها تنها اعدام آن هم بدون هیچ گونه اهمال است چرا که اگر از این کار چشم پوشی شود مخالف موازین دین یهود خواهد بود.

خاورمیانه خنده کودکانش را فراموش کرده است!
یک ماه گذشته سه نوجوان اسرائیلی در سنین 16 و 19 ساله مفقود شدند و حدود سه هفته بعد جسد آنها در کرانه غربی رود اردن پیدا شد؛ این در حالی است که اسراییل مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس را به ربودن این سه نوجوان شهرک نشین متهم کرده بود فلسطینی ها اما هر گونه دخالت در مفقود شدن این سه نوجوان اسراییلی را رد کرده بودند.

ماجرای محمد ابوخضیر و پسرعمویش و تندروهای شهرک نشین اما در میان اخبار کشتارهای هولناک و وحشتانک گروه تروریستی داعش در مناطقی از عراق و سوریه گم شد؛ نه از واکنش مقامات ایران خبری بود نه سران و مسئولان کشورهای منطقه و سازمان ها و نهادهای عربی و بین المللی.

زنده زنده سوزانده شدن یک نوجوان 16 ساله فلسطینی را اگر در کنار کشتار وحشیانه داعش در عراق و کشته شدن هزاران نفر از کودکان و نوجوانان سوریه طی 3 سال گذشته بگذاریم میبینم که خاورمیانه سالهاست که خنده کودکانش را ندیده است. کودکانی که به جای بازی و تفریح و حضور بر سر کلاس های درس یا سنگ به دست گرفته اند و همانند طارق به جنگ صهیونیست ها می روند یا همانند کودکان سوری در بمباران هوایی و شیمایی نیروهای خودی و غیرخودی جان می دهند و آواره می شوند و یا مثل کودکان عراقی باید قربانی اسلام افراطی شوند.

طی روزها و ساعت‌های گذشته اما فلسطین صحنه اعتراضات گسترده مردمی بود تاجایی که بیم آغاز انتفاضه سوم، منجر به آن شد که محمودعباس، رئیس تشکلات خودگردان فلسطین نیز چند شخصیت‌ بلندپایه را به قدس بفرستد تا با رهبران و شیوخ قدس دیدار کنند و آنها را به آرام کردن مردم برای جلوگیری از انتفاضه سوم پس از شهادت «محمد ابوخضیر» فرا بخوانند.

منبع: نامه نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
عجب ما كه غش كرديم.
نظرات بینندگان