arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

شهرام محمودی: ولاسکو اشتباه کرد / بازیکنان تلاش کردند اما به لهستانی‌ها خوردند

من نمی توام چیزی درباره آن بازی بگویم. خودم بازی نکردم . اما مسلم است که بازیکنان تلاش کردند اما به لهستانی خوردند که دو روز استثنایی را پشت سر می گذاشت. بحث تبانی هم فکر نمی کنم محلی از اعراب داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران با ارزیابی از وضعیت تیم ملی درباره مصدومیت خود گفت: نمی توانم پایم را روی زمین بگذارم.

به گزارش انتخاب؛ شهرام محمودی از جمله بازیکنان جوانی است که در سال های اخیر خوش درخشیده است. او در لیگ جهانی 2014 مهاجم اول تیم ایران بود. پرواز های خیره کننده و بلندش و اسپک های فنی و قدرتی اش از او یک بازیکن کامل ساخته است. در هفته های گذشته بازی های تماشایی محمودی در تیم ملی ایران تحسین علاقه مندان والیبال را به دنبال داشت. اما در هفته ششم لیگ جهانی برخورد او با بازیکن لهستان در زیر تور آسیب دیدگی شدیدی را برایش ایجاد کرد؛ مصدومیتی که هنوز برطرف نشده و معلوم نیست او می‌تواند در مرحله نهایی لیگ جهانی بازی کند و یا اینکه از تلویزیون سایر بازی های تیم ملی را نگاه خواهد کرد.

برای بررسی وضعیت شهرام محمودی به گفت و گو با او نشست و نظرش را درباره مسائل مختلف جویا شد.

*دقیقا چه اتفاقی افتاد که آسیب دیدید و سرانجام وضعیت مصدومیت شما به کجا رسید؟

مصدومیت ها چند دلیل مشخص دارد. وقتی بدن خیلی خسته است احتمال مصدومیت بالا می رود. ما مسابقات پر فشاری را پشت سر گذاشتیم. بدنم خیلی خسته بود. من برای دفاع اسپک بازیکن لهستان پریدم وقتی برگشتم روی پای او فرود آمدم. پایم از دو طرف پیچید. درد وحشتناکی داشتم. این طور آسیب دیدم. حالا هر روز فیزیوتراپی می کنم. روزی دو جلسه پیش پزشک می روم. وضعیت پایم هنوز خوب نیست. ورم هنوز نخوابیده و نمی توانم پایم را روی زمین بگذارم. رباط داخلی و خارجی مچ پایم پاره شد. خونریزی داخلی هم داشته که این موضوع بیشتر آزارم می دهد. دردم به حدی است که نمی توانم پاشنه پایم را روی زمین بگذارم. حالا فرصت زیادی تا مرحله پایانی مسابقات هم نداریم. باید در روزهای آینده پزشک تیم تصمیم بگیرد که اصلا من می توانم در کنار سایر بازیکنان به ایتالیا بروم و یا اینکه نمی توانم ادامه دهم. امیدوارم که بتوانم به تیم کمک کنم.


دیدار تیم‌های والیبال ایران و لهستان

*بعد از یک فصل طولانی و حضور در جام باشگاه های آسیا، بلافاصله به تیم ملی ملحق شدی و خیلی آماده نشان دادی... چه شد که امسال توانستی قطر پاسور اول تیم ملی باشی؟

من بدنسازی خیلی خوبی کرده بودم. انگیزه ام هم بالا بود. خدا را شکر این اتفاق افتاد. سال گذشته لیگ پرفشاری را پشت سر گذاشتیم. استراحت نوروزی هم نداشتم. سعی کردم در هر مقطعی آماده باشم. خیلی سخت در اردوی تیم ملی وزنه زدم و کار هوازی انجام دادم. بدنم را آماده کردم تا بتوانم در تیم ملی خوب بازی کنم. از طرفی من و سعید معروف و محمد موسوی چند سال است که در کنار هم بازی می کنیم. این موضوع خیلی روی هماهنگی تیمی و بالا بردن راندمان کار ما تاثیر دارد. من نوع پاس هایی را می زنم که باید دقت بسیار بالایی داشته باشد. اگر اتفاع آن مناسب نباشد نمی شود خوب اسپک زد. خدا را شکر هماهنگی خوبی با سعید معروف دارم. دیگر او چشم بسته می داند توپ را کجا بفرستد و من هم می دانم چگونه حرکت کنم که به او برسم. موسوی هم خیلی با سعید معروف هماهنگ است. ما در دفاع هم می توانیم در کنار هم خوب کار کنیم. همه این ها هم به دلیل آن است که سال ها در کنار هم تمرین کرده ایم.

*قبل از مسابقات در برابر تیم هایی نظیر برزیل و لهستان و ایتالیا برای ایران شانس کمتری قائل بودند، اما در نهایت شما همه حریفان را شکست دادید، چه اتفاقی افتاد؟

ما می دانستیم که کار برابر حریفان سخت است. اما از سوی دیگر هم می دانستیم که سه تیم از گروه A صعود می کنند. شانس ایران هم زیاد است. آنقدر بازیکنان خوب بازی کردند که جای حرف و حدیثی باقی نماند. از دو هفته مانده به پایان مسابقات صعود ما قطعی شد. دیگر هیچ کس نمی توانست در قدرت تیم ایران تردید کند. نباید حالا بگویندکه برزیل و ایتالیا ضعیف بودند. اصلا اینطور نیست. همان برزیل ایتالیا را در خانه و با تمام نفرات اصلی اش شکست داد. همان لهستان برزیل و ایتالیا را شکست داد. بازیکنان ایران خیلی آماده بودند. هدف ما رسیدن به فینال بود که این هدف محقق شد.

*لیگ جهانی امسال با جام جهانی فوتبال همزمان بود. این موضوع تاثیری روی توجه مسئولان به والیبال داشت؟

همیشه گفته ام فوتبال را نمی توان با سایر ورزش ها مقایسه کرد. به ویژه جام جهانی که از اهمیت بالایی برخوردار است. خود ما هم پیگیر نتایج جام جهانی فوتبال بودیم. ولی خب مسئولان باید به سایر رشته ها هم توجه کند. خوشبختانه وزیر ورزش و نمایندگان مجلس به سالن والیبال آمدند. طبیعی است که در جام جهانی فوتبال بیشتر نگاه ها به آن سمت باشد.

*بازی های آخر تیم ملی برابر لهستان حرف و حدیث های زیادی به دنبال داشت. حتی برخی از شائبه تبانی به سود لهستان سخن گفتند، نظر شما چیست؟

من نمی توام چیزی درباره آن بازی بگویم. خودم بازی نکردم . اما مسلم است که بازیکنان تلاش کردند اما به لهستانی خوردند که دو روز استثنایی را پشت سر می گذاشت. بحث تبانی هم فکر نمی کنم محلی از اعراب داشته باشد. اگر این طور بود دیگر آن همه کل کل و درگیری زیر تور بین بازیکنان دو تیم روی نمی داد. این حرف ها اخلاقی نیست. ما همیشه گفته ایم که تیمی اگر بخواهد موفق شود باید در همه بازی ها پیروز شود. لهستان خیلی خوب بازی کرد. آن ها به آب و آتش زدند. سر تر از ما بودند و پیروز شدند.

*در مرحله نهایی شانس ایران را مقابل روسیه و برزیل چگونه ارزیابی می کنید؟

واقعا گروه سختی داریم. من خواهش می کنم که مردم انتظار درستی داشته باشند. نمی توان همیشه شگفتی پدید آورد. من امید داشتم در مرحله نهایی با قرعه آسان‌تری روبرو شویم. اما حالا با روسیه و برزیل هم گروه هستیم. البته هیچ چیزی نشد ندارد. می توانیم با دعای مردم کارهای بزرگی انجام دهیم. اما خیلی سخت است. واقعا باید انتظارها از تیم ملی غیر طبیعی نباشد.

*کار با کواچ چگونه است؟

کواچ مربی خوبی است و نقش زیادی در موفقیت های تیم ملی داشت. او مربی بزرگی است و از نظر روانی خیلی خوب با تیم کار می کند. رابطه خوبی بین او و بازیکنان وجود دارد. اما فراموش نکنیم که کار اصلی را بازیکنان می کنند. وقتی ولاسکو می رفت گفت حد نهایی والیبال ایران همین بوده است، فکر کرد که اگر بماند نمی تواند نتایج بهتری بگیرد. حالا ثابت شد که او اشتباه می کرد. سال گذشته همه فقط می گفتند ولاسکو. حالا بازیکنان نشان دادند که اینطور هم نبود. کار اصلی را بازیکنان انجام دادند. ولاسکو هم مثل کواچ به تیم ایران کمک زیادی کرد. او هم مربی بزرگی بود اما همه کاره والیبال ایران او نبود. خداراشکر با ادامه موفقیت ها نشان دادیم که والیبال ایران پیشرفت کرده است.

*چند پیشنهاد از تیم های خارجی داشته ای. برای فصل آینده لژیونر می شوی؟

خیر. الان دوست ندارم از ایران بروم. دوست دارم در لیگ خودمان بازی کنم. لیگ ایران سطح خیلی خوبی دارد. پیشنهادهای خوبی از ترکیه داشتم. نمی خواهم از ایران بروم. سال آینده در لیگ ایران بازی می کنم.

*سخن پایانی...

امیدوارم مردم در مرحله نهایی انتظار برد همه تیم ها را نداشته باشند. بازیکنان تاکنون هم کار کردند و امیدوارم مردم راضی باشند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
110
44
چون بازیت نمیداد اشتباه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
عزیز دل برادر چشماتو باز می کردی میدیدی بازی میکرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
4
100
شماها باعث شادي و احساس غرور خيلي از ايرانيان شديد جاي سپاس و قدر داني دارد
نظرات بینندگان