arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

اوباما: طرح صلح خاورمیانه "نابود" شده است / با لحظات خطرناکی در منطقه مواجهیم

اوباما از محمود عباس‌، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که طی هفته‌های اخیر به دلیل مفقود شدن سه نوجوان فلسطینی تحت فشار قرار داشت تقدیر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس جمهوری آمریکا تاکید دارد که تنها راه حل برای مساله فلسطین و اسرائیل تشکیل دو کشور و برقراری صلح و امنیت در دو طرف است.

به گزارش انتخاب؛ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در مقاله‌ای برای روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: ما در لحظات خطرناکی در این منطقه مواجهیم و تلاش‌های صلح آمریکا با خطر فروپاشی مواجه است.

وی تاکید کرد که درد و رنج خانواده سه نوجوان کشته شده اسرائیلی را درک می‌کند اما با این حال می‌خواهد که دو طرف خویشتنداری کرده و از ادامه تنش‌ها خودداری کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: قلب من از ربودن بی‌معنا و کشته شدن محمد حسین ابوخضیر، نوجوان فلسطینی نیز شکسته شد چرا که زندگی وی و خانواده او را دزدیدند. در چنین لحظه خطرناکی تمامی طرف‌ها باید از بی‌گناهان حمایت کرده و با منطق و خویشتنداری و نه تلافی و انتقام رفتار کنند.

این مقاله در حالی منتشر شده است که ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) حملاتی را علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین حدود 1500 نیروی ذخیره ارتش را بسیج کرده تا در صورت افزایش تنش‌ها از آن‌ها استفاده کند.

با این حال باراک اوباما در مقاله خود به ضرب و شتم طارق ابوخضیر، پسرعموی نوجوان فلسطینی کشته شده که بازداشت و از سوی نیروهای اسرائیلی به شدت زخمی شده اشاره‌ای نکرده است.

اوباما از محمود عباس‌، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که طی هفته‌های اخیر به دلیل مفقود شدن سه نوجوان فلسطینی تحت فشار قرار داشت تقدیر کرد.

ارتش اسرائیل تلاش داشت تا از قتل نوجوانان اسرائیلی برای بی‌اعتبارکردن دولت جدید وحدت فلسطین با حضور حماس استفاده کند.

اوباما گفت: اسرائیل به تشکیل راه حل دو کشوری متعهد است و محمود عباس نیز به همکاری با اسرائیل متعهد است.

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز تاسف از اینکه طرح صلح تحت حمایت آمریکا از بین رفته تاکید کرد که واشنگتن تسلیم نخواهد شد. وی گفت: زمانی که اراده سیاسی برای تعهد دوباره به مذاکرات جدی وجود داشته باشد آمریکا حضور دارد و آماده است تا نقش خود را ایفا کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان