arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

گزارش توئیتری معاون روحانی از دیدار دیشب با رهبر معظم انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمید ابوطالبی معاون سیاسی و بین الملل دفتر رییس جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی را درباره دیدار شب گذشته کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب نوشت.

متن کامل این مطلب به این شرح است: دیشب برای کشور شبی تاریخی بود. سخنان رهبری روانشناسی حاذقانه مدیریت کشور بود؛ توصیه به تکیه برسنن الهی، عوامل معنوی، عقلانیت، امید، اعتدال، رفتارهای رحمانی، صلابت نفس، صداقت، و...

سخنان روحانی هم در قامت رییس جمهور استراتژیستی که سکان کشور را در دست دارد،«بیانیه وضعیت کشور و آینده درپیش رو» بود. استراتژی فرهنگ و سیاست و اقتصاد.

روحانی در فرهنگ، اخلاق را محور قرار داد و آن را دریچه ورود ایمان و معنویت به جامعه دینی دانست؛ این که اخلاق و معنویت از آن جامعه دینی است؛ این که اخلاق دولت اسلامی را نگه می دارد و در مسیر درست هدایت می کند؛ این که فرهنگ استوار بر مشارکت همگان بویژه نهادهای فرهنگی و اجتماعی است.

رییس جمهوری که با تاکتیکی هوشمندانه در سفر به نیویورک گام اول خود دراستراتژی سیاست خارجی را محکم برداشته بود، دیشب در سیاست خارجی گفت: شاکله ایران هراسی را به طور کامل درهم شکسته و اساس بهانه جویی ها را فروپاشیده و در دیواره تحریم های ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی بوجود آورده است.

روحانی اضافه کرد که امروز اگر مذاکرات به دلیل زیاده خواهی شکست بخورد، دنیا متوجه است که مسوولیت این شکست بردوش طرف مقابل است.

رییس جمهوری گفت ایران درمسیری قانونی حرکت خود را ادامه خواهد داد. این هشداری به تلاش غرب برای انحراف مذاکرات ازمسیر اصلی برد- برد آن بود.

روحانی، موفقیت بزرگ کشور را بی نظیر بودن روابط ایران با 13 کشور همسایه در یکسال اخیر دانست و افراط گرایی راشکاف درجهان اسلام خواند. شکافی که به لحاظ فکری بانام سلفی گری، به لحاظ مالی ازسوی برخی ازکشورها، و به لحاظ سیاسی ازسوی نظام سلطه و صهیونیسم تغذیه می شود.

رییس جمهوری که اقتصاد خود را از آغاز تحریم ها جدا کرده و برخلاف کسانی که اقتصاد او را متکی برسیاست خارجی می خواندند سیاست خارجی را راهگشای اقتصاد می دانست و گفت برنامه اقتصادی او برمبنای شکسته شدن و پایان تحریم ها و توفیق درنتیجه مذاکرات استوار نیست و برای هر شرایطی با برنامه اهداف خود را پیش خواهدبرد.

این سخن رهبری که بنده دولت را تایید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسوولان بلندپایه دولت اعتماد دارم؛ مهم ترین سخن برای تاریخی کردن این جلسه بود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته (دوشنبه) در دیدار مسوولان، کارگزاران و جمعی از مدیران ارشد دستگاه های مختلف کشوری و لشگری ضمن بیان نکات بسیار مهم در زمینه مسایل داخلی و خارجی، تأکید کردند: البته ما به تیم مذاکره کننده کشورمان اعتماد داریم و مطمئن هستیم که آنها به دست اندازی به حقوق کشور و ملت و کرامت ملت ایران، راضی نخواهند شد و اجازه چنین کاری را نیز نخواهند داد.

ایشان همچنین درباره رفتار با دولت تاکید کردند: بنده دولت را تایید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم.
منبع: ایرنا
برچسب ها: توئیتر ، سکان ، سلفی گری ، تحریم
نظرات بینندگان