arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

مارادونا: برزیل باید تا سر حد مرگ تلاش کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین معتقد است، برزیل برای موفقیت باید تا سر حد مرگ تلاش کند.

وی با اشاره به فینال جام جهانی 1990 که آرژانتین تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را در اختیار نداشت، افزود: میزبان باید در بازی نیمه نهایی جام جهانی مقابل آلمان مثل آرژانتین 1990 باشد.

برزیل در حالی بامداد چهارشنبه باید به مصاف آلمان برود که تیاگو سیلوا، کاپیتان خود را به دلیل محرومیت و نیمار را به خاطر مصدومیت از دست داده است.

آرژانتین هم در فینال جام جهانی 1990 با توجه به محرومیت کلودیو کانی گیا و ریکاردو گیوستی، بدون چهار بازیکن اصلی خود با آلمان بازی کرد.

مارادونا در این باره افزود: ما چهار نفر از بازیکنان اصلی خود را به خاطر محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشتیم. ولی مانند ببر جنگیدیم تا زمانیکه ادگاردو کودسال داور مکزیکی، پدرو مونزون را در دقیقه 65 بازی اخراج کرد.

وی ادامه داد: ما بعد از اخراج گوستاوو دزوتی، بازی را 9 نفره به پایان رساندیم و آلمان با یک پنالتی بازی را برد. ما اگرچه باختیم ولی تا جایی که می توانستیم مقاومت کردیم. در چنین شرایطی باید نهایت تلاشتان را انجام بدهید. برزیل باید از این اتفاق درس بگیرد و نشان دهد که حاضر است برای پیروزی جان خود را فدا کند.

برزیل در فینال 2002، در حالیکه میشاییل بالاک را در اختیار نداشت آلمان را 2 بر صفر شکست داد و قهرمان شد.

مارادونا در این باره ادامه داد: وقتی این دو تیم در فینال 2002 به مصاف هم رفتند، آلمان در چنین شرایطی قرار داشت و بالاک محروم بود اما برزیل با بازی خوب رونالدو و ریوالدو پیروز شد. اکنون بازیکنان این تیم باید در دفاع و خط میانی نزدیک یکدیگر و منسجم بازی کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان