arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۳

مرسی: کودتا سرنگون و بهار عربی پیروز خواهد شد/ما در بهترین وضعیت هستیم

این سخنان مرسی در جریان از سرگیری دادگاه وی و در جلسات مخفیانه محاکمه مرسی و 35 تن دیگر که به جاسوسی متهم شده‌اند، ایراد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس جمهور برکنار شده مصر در پیامی از پشت میله‌های زندان برای مردم کشورهای بهار عربی، تاکید کرد که "کودتا ساقط و انقلاب بهار عربی" پیروز خواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از سایت اینترنتی پایگاه خبری الجزیره، مرسی که در دستگاه قضایی مصر به جاسوسی متهم شده در پیام خود تاکید کرد: ما در بهترین وضعیت هستیم و همچنان در رسیدن به اهدافمان در انقلاب 25 ژوئن با مردم مصر خواهیم بود، این کودتا به شکل کامل سرنگون خواهد شد و همه کسانی که در این کودتا دست داشتند محاکمه خواهند شد.

وی افزود: پیام من تنها به مردم مصر نیست بلکه به تمام مردم انقلاب‌های بهار عربی و کسانی است که سعی دارند این انقلاب‌ها را ساقط کنند اما من به همه مردم مژده می‌دهم این انقلاب‌ها سرکوب نخواهد شد و نهایتا این کودتاست که از بین خواهد رفت.

این سخنان مرسی در جریان از سرگیری دادگاه وی و در جلسات مخفیانه محاکمه مرسی و 35 تن دیگر که به جاسوسی متهم شده‌اند، ایراد شد.

در کنار محمد مرسی، محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین مصر و تعدادی از نمایندگان وی، مشاوران مرسی حضور دارند و 16 تن دیگر به شکل غیابی محاکمه می‌شوند.

پیش‌تر دادستان کل مصر اتهام این اشخاص را "جاسوسی برای سازمان‌های خارجی و برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی" در داخل کشور و حمایت از تروریست‌ها و فاش کردن اسرار نظامی کشور و همچنین به خطر انداختن استقلال، وحدت و تمامیت ارضی مصر اعلام کرده بود.

این چهارمین جلسه از دادگاه است که مرسی از زمان برکناری در آن محاکمه می‌شود.

مرسی بارها در جلسات دادگاه اعلام کرده که وی رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم است و این محاکمه‌ها را نمی‌پذیرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
2
2
تو فعلا آب خنک را بخور
نظرات بینندگان