arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۸ تير ۱۳۹۳

پیام های حمایت رهبری از دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام نقشه راه مسئولان کشور است. توصیه های ایشان به عنوان هدایتگر جامعه در مقاطع حساس همواره گره گشا بوده است. ایشان در این سخنان یک بار دیگر ضرورت اصل وحدت و همبستگی ملی را مورد توجه قرار دادند و مسئولان و سران قوا را ملزم به تعامل سازنده با یکدیگر دانستند.

اشاره رهبری به برگزاری جلسات سران قوا حکایت از این دارد که آنها برای حل مشکلات و برنامه ریزی های اصولی با همدیگر هماهنگ باشند. هماهنگی، همکاری و تعامل بین سران قوا به طور طبیعی به سایر لایه های مدیریتی کشور هم سرایت می کند و تأثیرات چشمگیری در پیشبرد مشکلات، برنامه ریزی های مشترک و پرهیز از مجادله ها و تنش های جناحی و سیاسی خواهد داشت.

محور برجسته دیگری که در بیانات رهبری وجود داشت، اعلام حمایت از دولت یازدهم بود. ایشان هر چند از همه دولت ها حمایت کرده اند اما درباره اعضای کابینه دولت آقای روحانی تصریح کردند که افراد مورد وثوق و قابل اعتمادی هستند.

حمایت رهبری از سیاست های دولت یک سرمایه بزرگ برای آن است. این اعلام حمایت و تأکید بر همبستگی ملی و وحدت مسئولان بخصوص در شرایط فعلی که دولت در حال مذاکره با طرف های خارجی بر سر مسأله هسته ای است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

ایشان ضمن این که فرمودند اعتدال را قبول دارند و اسلام دین اعتدال است، تأکید کردند که اعتدال نباید پوشش برای تسویه حساب های سیاسی و جناحی شود.

این موارد را البته در دولت یازدهم کمتر دیده ایم ولی اگر کسانی باشند که در پناه شعار اعتدال بخواهند متعرض به حقوق دیگران شوند، باید تجدیدنظر کنند.

منتقدان دولت هم با توجه به این بیانات رهبری باید انتظارات و انتقادات خود را اولویت بندی کنند و مراقب باشند در شرایط حساس فعلی مسائل حاشیه ای که باعث بدبینی و سوء تفاهم می شود، برجسته نشود.

این البته به معنای بستن باب نقد نیست چرا که اساساً نمی شود جامعه را از نعمت نقد محروم کرد.

اما نقد باید معیارهای تعریف شده و مرسومی داشته باشد. به دور از تندگویی و تندخویی باشد. گاهی به اسم نقد، انتقامجویی و تضعیف دولت انجام می شود. دولت یازدهم از نقد استقبال می کند، نقدی که توأم با احترام، با برنامه و برای رفع مشکل یا اشتباهی باشد.

منتقدان باید به اصول اخلاقی پایبند باشند و دولتمردان هم باید سعه صدر بیشتری داشته باشند.


یادداشت معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزنامه ایران
نظرات بینندگان