arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۸ تير ۱۳۹۳

پیش بینی وضعیت هوای کشور برای آخر هفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی و پیش یابی طی امروز و فردا شاهد بارش های پراکنده گاهی با رعد و برق و وضعیت ابر ناکی در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهیم بود.

همچنین طی سه روز آینده در برخی از مناطق جنوب شرقی کشور، جنوب استان سیستان و بلوچستان، برخی از مناطق استان کرمان، هرمزگان و شرق استان فارس و در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد قابل پیش بینی است.

سازمان هواشناسی کشور تصریح کرده است که همزمان با این مناطق با آغاز وزش باد، پدیده گرد و خاک در این مناطق کشورمان در این مدت دور از انتظار نیست، ضمن اینکه به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب استانهای سمنان، قم، مرکزی و جنوب استان تهران شاهد کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار در این مناطق خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور روز چهارشنبه با اشاره به گرمای دمای هوا در تهران به خبرنگار ایرنا، گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به بیش از 34 درجه بالای صفر رسیده، رطوبت نسبی هوا حدود 22 درصد، سرعت وزش باد تهران حدود 14 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران 26 تا 36 درجه خواهد بود.

احد وظیفه پیش بینی کرد که کمینه و بیشینه هوای تهران روز پنجشنبه این هفته تهران بین 26 تا 37 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری در شهرهای جنوبی استان همراه با گرد و خاک و در ارتفاعات با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته وی، پیش بینی می شود آسمان تهران طی روز جمعه این هفته کمی ابری گاهی با وزش باد و در ارتفاعات با افزایش ابر باشد و کمینه و بیشینه دمای هوای تهران نیز در این روز به 27 تا 38 درجه بالای صفر برسد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: هواشناسی ، باد ، رگبار
نظرات بینندگان