arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۳

درخواست کرزی از کاربران شبکه‌های اجتماعی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با بالا گرفتن شایعات مختلف در صفحات اجتماعی کاربران افغان مبنی بر ایجاد تحولات گسترده انتخاباتی، رئیس‌جمهور این کشور از کاربران خواسته است تا تفرقه‌اندازی نکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان در بیانیه رادیویی خود که سااعتی پیش منتشر شد گفته است که کاربران شبکه‌های اجتماعی از نشر هرگونه موضوعات تفرقه‌انگیز و آزاردهنده در افغانستان خودداری کنند.

کرزی همچنین اعلام کرده است: رسانه‌های جمعی به ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک، توییتر، وبلاگ‌ها و صفحات اینترنتی نباید سوءاستفاده کرده و باعث ایجاد تفرقه در میان مردم افغانستان شوند.

وی تاکید کرده است: این شبکه‌ها آداب عفت کلام، احترام به ارزش‌های ملی و اجتماعی را همواره مدنظر داشته و از هتک حرمت، تجاوز به آزادی‌ها و از مداخله به حریم شخصی دیگران، جدا خودداری کنند.

رییس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان جامعه اسلامی و سنتی است و باید در چنین جوامعی احترام به حقوق دیگران و رعایت اخلاق اسلامی، اجتماعی و در همه امورات اصل اساسی مهم شمرده می‌شود که تمامی هموطنان این موارد را در نظر بگیرند.

وی از جوانانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می کنند، خواست تا با خوش‌گفتاری و جملات پسندیده باهم تبادل‌نظر کرده و در تقویت وحدت ملی و ارزش‌های اسلامی کشور تلاش کنند.

حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان در ادامه گفته است: دولت افغانستان در بیشتر از یک دهه گذشته مطابق احکام قانون اساسی و قوانین نافذه کشور از آزادی بیان، مطبوعات، رسانه‌های صوتی و تصویری قاطعانه دفاع کرده و آزادی بیان را پایدار و استوار نگهداشته است.

وی بر اهمیت رسانه‌های جمعی در بهبود جامعه و ایجاد وحدت ملی در میان مردم تأکید نموده و گفت: همفکری، اتحاد و همدستی جوانان کشور سرمایه بزرگی است که این کشور را در تعمیم مادی و معنوی جامعه نسبت به هر وسیله دیگر یاری می‌رساند.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که چند روز قبل، گزارش‌هایی در میان مردم افغانستان پخش گردید که گویا شورای امنیت ملی افغانستان تصمیم گرفته است تا شبکه‌های اجتماعی را در افغانستان مسدود کند؛ اما این تصمیم با مخالفت‌های جدی مواجه گردیده و این شبکه‌ها مسدود نشدند.
نظرات بینندگان