arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۳

ابوطالبی: اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو به دنبال اصلاح هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور ارزیابی خود از مهمانی های افطار دکتر روحانی با اصولگرایان و اصلاح طلبان را در صفحه شخصی خود در توئیتر ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت دکتر حمید ابوطالبی با اشاره به ضیافت افطار رئیس جمهور با اصولگرایان و اصلاح طلبان نوشت: ديشب مهماني های افطاردکتر روحاني به جامعه سياسي ازاصولگرا و اصلاح طلب خاتمه يافت و ضمن ارائه نقد و پیشنهاد، دوستانی ازدوطرف سخن گفتند و روحاني هم اصول سياست هايش رابيان كرد.

گزینه معرفی شده جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگی در سازمان ملل در ادامه دیدار و گفتگو با دوستان فراواني ازهردوجناح در این مهمانی ها را جالب توصیف کرده و گفته است آنها دارای اشتراکات زیادی با یکدیگر بوده اند، از جمله اشتراكاتي چون دين مداري، اسلام محوري،ايران دوستي،انقلاب، نظام ومقام رهبري، مردم سالاري، قانون مداري،افراط وتفريط ستيزي، مهرباني، صداقت و ...
ابوطالبی سپس سه نتیجه گیری عمده از این مهمانی ها ارائه کرده است:

١- سياست دركشورمانيازبه بازتعريف داردتا:
الف) به جاي أنكه اخلاق ما سياسي شود، سياست ما اخلاقي شود.
ب) به جاي آنكه برداشت هاي شخصي تعيين كننده باشد، مباني هويتي واصول واشتراكات فوق، سياست را رقم بزند
ج) به جاي آنكه افتراقات زمينه تخريب شود، اشتراكات مبناي تعامل باشد.
د) به جاي آنكه منافع گروهي وفردي حاكم باشد، سياست ورزي شكل ملي بگيرد.

2- جامعه سياسي دركشورما نيازبه نوسازي داردتا:
الف) سرمايه اجتماعي ازرهگذر نوسازي ارتقا، احساس اعتمادوامنيت رواني واميدگسترش و مشاركت مدني وحضوراجتماعي موردنظررهبري توسعه يابد.
ب) مسئوليت پذيري سياسى-اجتماعي به جاي مسئوليت گريزي بنشيند
ج) ذهنيت تقسيم بندي هاي درهم فرورفته وغيرمشخصِ جناحي 35 ساله كشورتغييركند
د) تعاملات بينشي-كنشي افراد درحوزه اجتماع ودرصحنه سياست،تاريخ وشناسنامه زندگي آنان شود

3- هم اصولگرايان به دنبال اصلاح اند وهم اصلاح طلبان قصد اصلاح دارند؛اختلاف درروش وشيوه است. پس انتخاب روش وشيوه ومجري را به راي مردم واگذاريم.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ادامه می نویسد که رئیس جمهور در این مهمانی ها گفته است: قدرت ملي رانبايد تقسيم بر دو كردو آنگاه دوجناح سياسي دربرابرهم قرارگرفته و آن را تخريب كنند؛چراكه رقابت صحيح باتخريب متفاوت است. ابوطالبی در همین راستا پیشنهاد خود را به دكترروحاني مطرح کرده و نوشته است: به دکتر روحانی پيشنهاد كردم اوج اعتدال آن است كه از این پس براي ارتقا وتحكيم قدرت ملي، وانسجام بيشتر به سمتي برويم كه هردو جناح را باهم دعوت كنيم.
نظرات بینندگان