arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۳

باهنر: تیم هسته ای کشورمان را حمایت می کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را حمایت و کمک می کنیم چراکه از آنها شناخت داریم.

به گزارش ایرنا، محمد رضا باهنر در ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین که عصر پنجشنبه در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، افزود: تیم هسته ای امروز سربازان و سرداران جبهه دیپلماتیک کشور هستند و جنگ و رویارویی در این جبهه سخت و نفسگیر است.

وی یادآور شد: ما می دانیم طرف مقابلمان چه می خواهد و طرف مقابلمان هم کاش بداند که ما چه می خواهیم و حرفمان چیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اضافه کرد: البته طبیعی است که ما به طرف مذاکره کننده اعتمادی نداریم و به همین دلیل بصورت جدی رفتارهای آنان را رصد و مراقبت می کنیم که دشمن نخواهد مثل گذشته بازی برد بردی را که پیشنهاد دادیم تبدیل به یک بازی برد و باخت کند.

باهنر یادآور شد: ما بازی برد- باخت را تجربه کردیم و هم توانمندی آن را داریم و هم اراده و قدرتش را که در بازی برد و باخت شرکت کنیم چرا که 50 سال است که حضرت امام و سربازان امام (ره) در بازی برد و باخت با آمریکا رو در رو ایستاده اند.

وی افزود: حرکت و استراتژی دولت یازدهم در مسئله هسته ای بازی برد - برد است، یعنی بازی که بتوانیم به منافعمان برسیم و به طرف مذاکره کننده ثابت کنیم که منافع ما هیچ تضادی با منافع مشروع نظام بین الملل ندارد.

نایب رییس مجلس در ادامه به گروه تکفیری داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: این گروه مصیبتی است که جهان اسلام را در برگرفته و دشمنان، آنها را با اهداف مشخص به وجود آورده و شکل داده اند.

باهنر ادامه داد: البته به نظر می رسد خود کسانی که اینها را شکل داده اند به این نتیجه رسیده اند که این گروهک تروریستی خطر و سم مهلکی برای نظام بین الملل، صلح منطقه و جهان هستند.

وی تاکید کرد: حکومت هایی که به این گروه تروریستی پول و اسلحه داده و هنوز نیز از آنها حمایت می کنند امیدواریم که از خواب غفلت بیدار شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم جهان اسلام متحد شود و این غده سرطانی و ننگین را از منطقه پاک کند تا آنها نتوانند موقعیت رشد و گسترش را پیدا کنند.

باهنر اضافه کرد: اگر این گروه تروریستی در منطقه قدرت بگیرد ممکن است مانند غده سرطانی رژیم صهیونیستی در یک گوشه دیگر جهان اسلام به وجود آید.



** موفقیت دولت در مقابله با افزایش قیمت

وی اظهار کرد: باهنر در ادامه به مسائل داخلی و اقتصادی کشور اشاره کرد و توضیح داد: حس مردم از سطح عمومی قیمت ها با آمارهای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان آمار متفاوت است اما دولت توانسته ظرف 8 تا 9 ماه گذشته بر سطح عمومی قیمت ها غلبه کرده و جلوی سرعت گران شدن قیمت کالاها را بگیرد.

نایب رییس مجلس ادامه داد: زمانی تورم نقطه به نقطه 40 تا 45 بوده اما اکنون این رقم به زیر 20 درصد رسیده و امیدواریم دولت به گونه ای عمل کند که تا پایان سال تورم بالاتر از 20 درصد افزایش پیدا نکند.

باهنر مسئله تولید را نگران کننده و پاشنه آشیل کشور عنوان کرد و گفت: تولید بر اشتغال، قیمت ها، رفاه و بسیاری از شاخص های اساسی کشور اثر می گذارد.

وی توضیح داد: دولت قرار بود هم در سطح عمومی قیمت ها و هم در تحرک رشد اقتصادی کار کند که در بخش اقتصادی هنوز جهشی ایجاد نشده است.

نایب رییس مجلس تاکید کرد: تولید همانند گذشته تعطیل است؛ دولت تمهیداتی را اندیشیده و تلاش هایی کرده اما باید این اقدامات و تلاش ها روشن تر سریع تر، شجاعانه و جسورانه تر باشد.

با هنر با بیان این که دولت باید بتواند اقتصاد را رونق داده و رکود را از بین ببرد گفت: ما هم در این شرایط دولت را کمک می کنیم و معتقدیم همه گره ها با وحدت، اتحاد، همدلی، هم افزایی، هم آوایی باز می شود.
نظرات بینندگان