arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

چرا برنامه «بر آستان جانان» در رمضان امسال متوقف شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست خبری به منظور اعلام برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نیمه دوم ماه رمضان صبح امروز شنبه 21 تیرماه با حضور سیدغلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی این سازمان، مسئولان برنامه‌های یاد شده و همچنین سرهنگ جعفری جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست خبری سیدغلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که سال گذشته برنامه «بر آستان جانان» در بوستان‌های وابسته به سازمان در تهران اجرا شد و طبق اعلام مسئولان خود سازمان، بیش از 500 هزار نفر در این برنامه‌ها حضور یافتند و از آنها استفاده کردند. آیا آسیب شناسی خاصی صورت گرفته بود که این برنامه امسال اجرا نشد و شاید بتوان گفت با برنامه «شبی در کهکشان‌ها» معاوضه شد؟، گفت: برنامه «بر آستان جانان» سال گذشته به انتهای کار خودش رسیده بود و از طرفی تا حدودی موازی با برخی از برنامه‌های معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. البته معاونت فرهنگی سازمان برنامه‌هایی شبیه برنامه «بر آستان جانان» را با تاکید بر نگاه به اوقات فراغت مردم اجرا کرده بود و لذا الزامی به اجرای چنین برنامه‌ای وجود نداشت. از طرف دیگر از آنجا که اولویت‌های دینی در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته، ما امسال برنامه «ماه مهربانی» را طراحی و اجرا کردیم.

وی در ادامه پاسخ به همین پرسش از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه و طرحی گسترده‌تر با عنوان «تهران شهر مهربانی» خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد شد و به زودی طی یک نشست خبری، برنامه‌های آن اعلام خواهد شد.

سعید گلشناس معاون برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هم در تکمیل توضیحات معاون فرهنگی این سازمان به پرسش خبرنگار مهر گفت: سال گذشته و پس از پایان برنامه «بر آستان جانان» توسط تیم اجرایی آن، عملکرد آن ارزیابی شد که این ارزشیابی به همراه ارزیابی 86 برنامه شاخص سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران که در سال گذشته به مرحله اجرا درآمده بودند، در قالب کتاب «فرهنگ شهر ما» منتشر شد و ما حاضر هستیم این ارزیابی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم. به هر حال با توجه به این ارزشیابی‌ها، شعار سال و همچنین شعار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ما برنامه «ماه مهربانی» را به مرحله اجرا درآوردیم.

در ادامه این کنفرانس خبری وحید ملتجی مدیر برنامه «شبی در کهکشان‌ها» در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران از عملیات انفجار به صورت واقعی در این نمایش خبر داده و شما از بیمه شدن حاضران در برنامه سخن می‌گویید. آیا واقعاً برای ایمنی این نمایش و جلوگیری از بروز هر گونه سانحه‌ای برای بازدیدکنندگان فکری شده است؟ گفت: وقتی اتفاقی در این سطح و به این شکل رخ می‌دهد، طبیعتاً پیش بینی‌هایی هم برای آن انجام می‌شود. این برنامه هم توسط گروه‌های کاردان و دارای مجوز و همچنین گروه های جلوه های ویژه انجام می شود و برنامه از ایمنی کامل برخوردار است.

مدیر برنامه «شبی در کهکشان‌ها» به سوال دیگر خبرنگار مهر در مورد هزینه اجرای این طرح عظیم هم اینگونه پاسخ داد: طبیعی است که برنامه‌های میدانی در این سطوح هزینه‌های زیادی دارد که اگر بخواهیم آن را محاسبه کنیم، قطعاً یک عدد مشخص خواهد شد اما اتفاقی که در این مورد افتاده، این است که هم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و هم ارتش جمهوری اسلامی ایران از امکانات موجودشان برای اجرای این برنامه استفاده کرده‌اند که البته استفاده از همین امکانات هم هزینه بر است. در هر حال ما در این لحظه نمی‌توانیم برآورد دقیقی از هزینه برنامه ارایه کنیم اما بعد از اجرای برنامه می‌شود هزینه‌ها را اعلام کرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان