arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

گزارش آماری از تقابل آلمان و آرژانتین در جام‌های جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم‌های ملی فوتبال آلمان و آرژانتین در ادوار مختلف تاریخ جام جهانی تاکنون 6 مرتبه برابر هم به میدان رفته‌اند که سهم آلمان 4 پیروزی بوده است. یک مسابقه با تساوی و یک دیدار با برتری آرژانتین همراه شد. البته یک برد آلمانی‌ها در ضربات پنالتی رقم خورده است.

در جریان این دیدارها، 11 مرتبه آلمان و 5 مرتبه آرژانتین موفق به گلزنی شدند که یکی از گل‌های آلمان از روی نقطه پنالتی بدست آمد. در این دیدارها تنها یک مرتبه برنده بازی از روی ضربات پنالتی مشخص شد که آلمان تیم برنده آن بازی بود. میروسلاو کلوزه هم با 3 مرتبه باز کردن دروازه آرژانتین، بهترین گلزن آلمان در رقابت بین دو تیم بود.

البته تا جام جهانی 2006، آلمانی‌ها با نام آلمان غربی برابر آرژانتین صف آرایی کردند. یکبار هم در جام جهانی 1974 آرژانتین با آلمان شرقی دیدار کرد که آن بازی با تساوی یک بر یک همراه شد.

نتایج این دیدارها به شرح زیر است:
جام جهانی 1958 - سوئد
آلمان غربی 3 - آرژانتین یک
گل‌ها:
هلموت ران (32 و 79) و اووه زیلر (42) برای آلمان - آورسته کورباتا (3) برای آرژانتین

این بازی در مرحله گروهی ششمین دوره جام جهانی برگزار شد. در نهایت آلمان به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد اما آرژانتین با قرار گرفتن در رده چهارم، از گردونه رقابتها کنار رفت.


جام جهانی 1966 - انگلستان
آلمان غربی صفر - آرژانتین صفر

در مرحله گروهی هشتمین دوره جام جهانی این دو تیم برابر همدیگر به تساوی رضایت دادند. در نهایت آلمان با 5 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به آرژانتین به عنوان تیم نخست گروه B به مرحله بعدی مسابقات صعود کرد و آرژانتین به عنوان تیم دوم به مرحله بعد رسید. آرژانتین در مرحله یک‌چهام نهایی با یک گل مغلوب انگلستان شد و آلمان هم در فینال آن جام به انگلستان باخت.

جام جهانی 1986 - مکزیک
آلمان غربی 2 - آرژانتین 3
گل‌ها:
خوزه براون (23)، خورخه والدانو (56) و خورخه بورچاگا (84) آرژانتین - کارل هاینس رومینیگه (74) و رودی فولر (81) برای آلمان

این مسابقه، نخستین رقابت دو تیم در فینال جام جهانی بود که آرژانتین نخستین برد خود در ادوار جام جهانی را در این بازی مهم برابر آلمان بدست آورد.

جام جهانی 1990 - ایتالیا
آلمان غربی یک - آرژانتین صفر
گل‌:
آندریاس برمه (85- پنالتی) برای آلمان

و باز هم رویارویی آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی که اینبار آلمان با گلزنی برمه از روی نقطه پنالتی موفق به شکست حریف آمریکای جنوبی خود شد.

جام جهانی 2006- آلمان
آلمان یک (4) - آرژانتین یک (2)
گل‌ها: روبرتو آیالا (49) برای آرژانتین - میروسلاو کلوزه (80) برای آلمان
پنالتی‌ها: اولیور نویل، میشائیل بالاک، لوکاس پودولسکی و تیم بروفسکی برای آلمان - خولیو کروز و ماکسی رودریگوئز برای آرژانتین

مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی آلمان که دیداری دراماتیک بود و در نهایت آرژانتین پیروزی در جریان مسابقه را با باخت در ضربات پنالتی عوض کرد. آلمان در نهایت عنوان سوم آن رقابتها را بدست آورد.

جام جهانی 2010 - آفریقای جنوبی
آلمان 4 - آرژانتین صفر
گل‌ها: توماس مولر (3)، میروسلاو کلوزه (68 و 89) و آرنه فردریش (74) برای آلمان

یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2010، سخت‌ترین شکست آرژانتین برابر آلمان رقم خورد، آنهم درحالیکه هدایت آرژانتین برعهده دیه‌گو مارادونا بود. آلمان در آن جام هم در نهایت به عنوان سومی دست یافت.

منبع: مهر
نظرات بینندگان