arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

توقف سگ کشی تبریز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر کل امور شهری در شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از توقف قطعی هر گونه سگ کشی در تبریز خبر داد.

به گزارش مهر، مرتضی موحدنیا بعد از ظهر شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستور العمل مربوط به توقف هرگونه سگ کشی در تبریز  ابلاغ شده است.

وی در ادامه سخنان خود  ابراز کرد: طبق برنامه ریزی هایی که در سال های گذشته انجام داده بودیم تصمیم گرفته ایم که شاهد هیچ گونه سگ کشی با سلاح گرم در کلانشهر تبریز نباشیم.

موحدنیا با بیان اینکه از این پس با سلاح هایی که وزارت کشور در اختیارمان قرار خواهد داد سگ ها را بیهوش و به مراکز نگهداری منتقل می کنیم ابراز کرد: سلاح های بیهوشی بعد از ماه مبارک رمضان در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور شهری در شوراهای استانداری اذربایجان  شرقی بر لزوم افزایش همکاری سازمان های مردم نهاد با نهادهای مربوطه همچون شهرداری تاکید کرد و اظهار داشت: ما نیز سعی می کنیم که با همکاری و تعامل هرچه بیشتر با سازمان های مربوطه و بخصوص سازمان های مردم نهاد از هرگونه سگ کشی در تبریز جلوگیری کنیم.

موحد نیا با بیان اینکه هزینه کشتار سگ ها باید صرف انتقال آنان به مراکز نگه داری شود تصریح کرد: درست است که افزایش سگ و دیگر حیوانات در محیط شهری باعث افزایش بیماری هایی می شود ولی ما نیز معتقدیم که باید با این امر به شیوه معقول و انسانی برخورد کنیم و از هرگونه سگ کشی بپرهیزیم و به جای آن استفاده از سلاح های بیهوشی و زنده گیری سگ ها را در اولویت کارهای خود قرار می دهیم.

وی با اشاره به موضوع اخیر سگ کشی در تبریز که طی آن کسی خود را مامور شهرداری معرفی کرده و سعی در تهدید شهروندان با اسلحه داشت، گفت: ما قبول نداریم که نیروی شهرداری سلاح را به طرف مردم گرفته و تهدید کند. اگر مصادیقی وجود دارد قابل پیگیری است.

مدیر کل امور شهری در شوراهای استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: کارمندان شهرداری اصلا سلاح ندارند و قطعا این افراد از دستگاههای دیگری مثل دستگاه انتظامی هستند که به هر حال این مورد هم باید بررسی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اولویت ما زنده گیری و جمع آوری سگها از شهر تبریز است و احیانا اگر کسی مجبور به کشتن سگ باشد باید در درجه اول از ادارات مربوطه همچون فرمانداری یا شورای تامین مجوز لازم را داشته باشد .

نظرات بینندگان