arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۹۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۳

فرار زنان عربستانی به سوی القاعده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شماری از زنان عربستانی که تحت فریب اعضای القاعده قرار گرفته اند، به دلایل مختلفی مثل پیوستن به اعضای خانواده شان در این تشکیلات و یا ازدواج با افراد مورد علاقه شان، کشورشان را به طور غیر قانونی ترک کرده و به یمن فرار می کنند.

به نوشته روزنامه سعودی الحیاة، از جمله مشهورترین زنان عربستانی که به یمن فرار کرده و به القاعده پیوسته اند، ˈوفاء الشهریˈ ملقب به ˈام هاجر الازدیˈ است که به کمک ˈهیله القصیرˈ سرکرده گروهی از زنان در تشکیلات القاعده از عربستان فرار کرد و به همسرش ˈسعید الشهریˈ معاون اسبق تشکیلات القاعده در یمن پیوست؛ الشهری سال گذشته در یمن کشته شد.

پس از آن، 2 زن عربستانی دیگر به نام های ˈوفاء البحریˈ به همراه فرزندانش و ˈاروی بغدادیˈ به همراه فرزندان، برادر و همسرش از عربستان به یمن فرار کردند و به القاعده پیوسته اند.

2 ماه پیش نیز 2 زن عربستانی به نام های ˈمی الطلقˈ و ˈامینه الراشدˈ درصدد فرار از آن کشور و پناه بردن به یمن بودند، اما دولت عربستان مانع فرار آنها به همراه 6 کودک به داخل خاک یمن شد. این زنان مدعی بودند که به همراه کودکان خود قصد عزیمت به یک تفریحگاه در شهر ˈالبُرَیدهˈ در جنوب عربستان را داشتند. این در حالی است که به گفته منابع امنیتی عربستانی، 3 شهروند یمنی در آن طرف مرز منتظر رسیدن این زنان و کودکان بودند تا آنها را به مقر تشکیلات القاعده منتقل کنند.

دولت ریاض در سال جاری اعلام کرده که از فرار چندین زن عربستانی با همکاری اتباع سایر کشورهای عربی جلوگیری کرده است. در ماه می سال جاری نیز عملیات قاچاق یک دختر دانشجوی عربستانی از شهر ˈخمیس مشیطˈ در جنوب عربستان به داخل خاک یمن ناکام ماند. این عملیات با همکاری 5 شهروند عرب از 4 کشور عربی از جمله راننده اتوبوسی که دانشجوی مذکور را به دانشگاه می رساند، در حال انجام بود.

در همان ماه، نیروهای امنیتی عربستانی، یک تبعه سودانی را که درصدد قاچاق یک زن ˈمتأهلˈ عربستانی به یمن و ازدواج با وی بود، دستگیر کردند. در ماه آوریل نیز، یک شهروند یمنی مقیم عربستان، یک دختر بیست ساله را فریب داد و درصدد بود تا بدون اطلاع خانواده اش وی را به یمن منتقل کند، اما نیروهای امنیتی عربستان قبل از عبور وی از مرز، شهروند یمنی مذکور را به همراه این دختر دستگیر کردند.

بر اساس اخبار منتشره در عربستان، بالا رفتن سن ازدواج در بین دختران عربستانی نیز مزید بر علت شده و این دختران برای یافتن راهی برای حل مشکل ازدواج خود به یمن فرار می کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: القاعده ، تشکیلات ، ریاض ، تبعه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
21
13
از فردا اینجا هم میشه مد، دخترا میگن باید جدای از شروط دیگه پسرا عضو القاعده هم باشن
نظرات بینندگان