arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

پیشنهاد آیت‌الله آملی لاریجانی برای اصلاح قانون آیین دادرسی کیفری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درمورد نشست اعضای این کمیسیون با رییس قوه قضاییه گفت: در این نشست آیت الله «صادق آملی لاریجانی» پیشنهادی برای تاخیر در اجرای قانون آیین دادرسی کیفری با هدف رفع ایرادات آن مطرح کرد.

«میرهادی قره سیدرومیانی» به دیدار اخیر اعضای این کمیسیون با رییس قوه قضاییه اشاره کرد و اظهارداشت: این دیدار در راستای تعامل بیشتر دستگاه قضا با کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که این کمیسیون ارتباط تنگاتنگی با قوه قضاییه دارد و آنچه مورد نیاز این قوه در مجلس است باید از طریق این کمیسیون تامین شود، جلساتی با رییس قوه قضاییه به صورت دوره ای برگزار می شود.

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه آیت الله آملی لاریجانی نکاتی راهبردی در حوزه تعامل بین مجلس و قوه قضاییه مطرح کرد که در حال حاضر نیز این تعامل در حد مطلوبی در حال انجام است.

قره سیدرومیانی یادآور شد: رییس قوه قضاییه در این نشست قوانین مصوب٬ طرح ها و لوایحی مورد بحث در آینده نیز پیشنهاداتی مطرح کرد که مورد استقبال نمایندگان واقع شد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد تعاملات بین قوه قضاییه و کمیسیون حقوقی مجلس ادامه یابد تا شاهد وضع قوانینی در حوزه قضایی و حقوقی باشیم و بتواند موجب اعتلای خدمت رسانی به مردم و کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری ایرادات رییس قوه قضاییه نسبت به قانون آیین دادرسی کیفری گفت: ایرادات وارده به این قانون به جا بود و اعضای این کمیسیون نیز ایرادات را برای اصلاح مدنظر قرار دادند.

در دیدار روز گذشته اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با رییس دستگاه قضا٬ غلامحسین محسنی اژه ای و برخی دیگر از معاونان و مسوولان این قوه حضور داشتند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان