arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۳

غرویان: چرا مذاکرات هسته‌ای را با مذاکره حضرت عباس با شمر در شب عاشورا مقایسه نمی‌کنند و حرف از صلح امام حسن می‌زنند؟

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی با طرح این سوال که آیا این دلواپسان از مقام رهبری دلواپس تر هستند؟ خاطر نشان کرد: سیاست ما در تمام زمینه‌ها قدم به قدم توسط رهبری کنترل می‌شود. و دلواپسان و برخی از نمایندگان مجلس توجه داشته باشند که جلوتر از رهبری حرکت نکنند وگرنه عدم ولایت پذیری آنان برهمگان اثبات خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام محسن غرویان با اشاره به برگزاری همایش « خط قرمز دلواپسان» توسط مخالفان دولت، گفت: بنده را نیز به این همایش دعوت کرده بودند که نرفتم. حرکت‌هایی که این آقایان انجام می‌دهند برخلاف منویات رهبری است. معنا ندارد که مکررا رهبری از دولت حمایت می‌کنند و مسیر دولت در مذاکرات را هسته‌ای را تایید می‌کنند، بعد عده‌‎ای در داخل به اسم ولایت مداری با این حمایت‌ها مخالفت آشکارا می‌کنند.

به گزارش انتخاب؛ وی با بیان اینکه اگر مسیر دولت و سیاست‌های آن غلط بود، رهبری از رفتار دولت حمایت نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: این دلواپسان با دلواپسی‌های خود مخالفت صریح با رهبری می‌کنند، دلواپسان با این رفتار خود زمینه ساز بروز فتنه دیگری در کشور خواهند شد.

وی افزود: امور کشور در اختیار و اراده مقام معظم رهبری است و ایشان بهتر از هرکسی دیگری به شرایط کشور آشنا هستند و ایران را به بهترین وجه ممکن هدایت می‌کنند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی با طرح این سوال که آیا این دلواپسان از مقام رهبری دلواپس تر هستند؟ خاطر نشان کرد: سیاست ما در تمام زمینه‌ها قدم به قدم توسط رهبری کنترل می‌شود. و دلواپسان و برخی از نمایندگان مجلس توجه داشته باشند که جلوتر از رهبری حرکت نکنند وگرنه عدم ولایت پذیری آنان برهمگان اثبات خواهد شد.

وی با اشاره به کنایه ها و برخی تشبیهان از سوی منتقدان دولت مبنی بر اینکه توافقنامه ژنو مشابه صلح امام حسن است یا مذاکره کنندگان به مثابه ابوموسی اشعری هستند، گفت: : این گروه دست و پا می‌زند تا از حوادث تاریخی به ویژه در صدراسلام، شخصیت‌هایی را پیدا کنند و به تشبیه کردن افرادی از دولت به آنان، به اهداف خود برسند و ذهن مردم را مغشوش کنند.

استاد حوزه علمیه قم در واکنش به سخنان یکی از دلواپسان که شرایط موجود را با زمان صلح امام حسن مقایسه می‌کرد، تصریح کرد: این آقایان چرا مذاکرات هسته‌ای ایران را به مذاکرات حضرت عباس، به دستور امام حسین در شب عاشورا مقایسه نمی‌کنند؟ مگر آن مذاکره نبود؟ خود امام حسین در آن شرایط بحرانی، حضرت عباس را عازم مذاکره با شمر و عمر سعد کرد. مذاکره یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

غرویان با اشاره به اینکه بیایید تصور کنیم 5+1 هم شمر و یزید هستند،  خاطر نشان کرد: تا جایی که می‌توانیم با توجه به مشکلات و فشارهای اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، از عقلانیت و گفت‌وگو در مقابل دشمنان خود استفاده کنیم. بازهم تاکید می‌کنم من مذاکرات ایران و 1+5 را به مذاکرات حضرت عباس با لشگر عمر سعد تشبیه می‌کنم.

منبع: نامه نیوز
برچسب ها: عاشورا ، صلح ، دلواپسان ، فتنه
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۰
شعیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
1
36
بهترین مقایسه در باره مذاکرات کنونی ایران و غرب مقایسه آن با صلح حدیبیه است. قدرتی تازه و نوظهور و در حال قدرت یابی و قدرتهای قدیم و در حال ضعیف شدن.
ما هر چه هم امتیاز بدهیم کوتاه مدت و زود گذر است. اوضاع منطقه به سرعت در حال تغییر است. ایران قدرت بلامنازع منطقه است و غرب ناگزیر از همکاری با آن. مساله هسته ای با هر نوع توافقی که صورت بگیرد به زودی به فراموشی سپرده می شود.
در آیات و روایات و سیره پیامبر و ائمه مذاکره با دشمن در صورت درخواست او نه تنها بی ایراد است بلکه الزامی و واجب است. جملات امام علی ع را در نامه به مالک ببینید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
23
مگر صلح امام حسن اشكال داشت و يا اشتباه بود كه اين مقايسه را بد مي دانيد؟
آن حضرت كار درستي را انجام دادند و تيم روحاني هم مشابه همان كار را انجام مي دهند
نظرات بینندگان