arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

جزئیات ماجرای سقوط مرگبار لودر معدن به دره 30 متری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سقوط یک دستگاه لودر به عمق 30 متری دره، مرگ 2 سرنشین آن را رقم زد.

علی اکبر حکم آبادی، سرپرست ایستگاه‌های 18 ، 8 و 42 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این‌باره گفت: حوالی ساعت 19 بعد از ظهر چهارشنبه در پی تماس شاهدین ماجرا با سامانه 125 و اعلام حادثه‌ای مبنی بر سقوط یک دستگاه خودرو لودر به داخل دره، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد، بلافاصله گروه امداد و نجات سنگین ایستگاه 8 و 2 را به همراه یک دستگاه جرثقیل 25 تنی به محل حادثه واقع در 70 کیلومتری جاده کلات، بعد از سد کارده اعزام کرد.

وی افزود: با حضور ماموران آتش نشانی در محل حادثه دریافتند، یک دستگاه لودر به همراه 2 سرنشین 40 و 53 ساله که در حین جابجایی سنگ‌های حفاری شده در معدن سنگ بودند، به علت نامعلومی به عمق 30 متری دره سقوط کرده است.

حکم آبادی با بیان اینکه در اثر شدت وقوع این حادثه دو سرنشین لودر در زیر خودرو محبوس و در دم جان باختند، گفت: آتش‌نشانان در محل صعب‌العبور حاضر شده و پس از چهار ساعت عملیات نفس گیر موفق شدند با استفاده از دستگاه کوه کن، تجهیزات برش بتن و هیدرولیکی جسم بی‌جان دو حادثه دیده را از میان آهن پاره‌های لودر خارج و پس از انتقال به سطح خیابان تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل دهند.

سرپرست ایستگاه‌های 18، 8 و 42 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: علت وقوع دقیق این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان