arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۳

تحلیل فدراسیون بین المللی والیبال از بازی اول: نمی توان ایران یا روسیه را برتر ارزیابی کرد

دراین گزارش آمده است: بازیکنان ایران در ست چهارم ثابت کردند که توانایی رقابت با کشورهای صاحب عنوان در لیگ جهانی را دارند. آنها در حالی که روسیه در ابتدای این ست از آنها پیشی گرفته بود، رقابت پایاپای خود را با حریف ادامه دادند اما موسوی، غفور و غلامی، با آبشارهای قدرتمند خود، ایران را با نتیجه 16 بر 15 پیش انداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) در گزارش دیدار تیم های ملی والیبال ایران و روسیه نوشته است: در ست اول شرایط دو تیم مساوی بود و دو تیم مقابل تماشاگران پرشور ایرانی، مشغول جمع آوری امتیازات خود بودند اما ایرانی ها به تدریج از حریف پیش افتادند و با بهره گیری از دفاع خوب خود و اشتباهات روس ها امتیازات را به 13بر 10 رساندند.

به گزارش انتخاب؛ بازی تا امتیاز 13بر 15 همچنان نزدیک دنبال شد، اما پس از آن، تیم ایران با هوشمندی و هماهنگی پاسور خود توانست ست اول را با نتیجه 25 بر 18 از آن خود کند. در این ست آبشارها و سرویس های امیر غفور برای تیم ایران موثر بود.

بر اساس این گزارش، سعید معروف و غفور در ست دوم نیز بازی خوب خود را ادامه دادند اما در نهایت روس ها با سرویس ها و آبشارهای قدرتمند موزرسکی احیاء شدند. دو تیم تا امتیاز هشت با هم برابر بودند که روس ها با امتیازگیری‎های موزرسکی و نیکولای پاولوف موفق شدند با نتیجه 17 بر 13 از حریف خود پیشی گیرند.

در ادامه ست دوم، سرگی ساوین در امتیازگیری به موزرسکی و پاولوف اضافه شد و در نهایت روسیه این ست را با نتیجه 25 بر 18 از آن خود کرد.

در ست سوم، شرایط دو تیم تا امتیاز 14 برابر بود اما روس ها به یکباره کیفیت خود را نشان دادند. موزرسکی، ساوین، ولویچ و الکسی اسپیریدونوف، با آبشارهای سنگین خود، این ست را با نتیجه 25 بر 21 به سود خود به پایان بردند.

دراین گزارش آمده است: بازیکنان ایران در ست چهارم ثابت کردند که توانایی رقابت با کشورهای صاحب عنوان در لیگ جهانی را دارند. آنها در حالی که روسیه در ابتدای این ست از آنها پیشی گرفته بود، رقابت پایاپای خود را با حریف ادامه دادند اما موسوی، غفور و غلامی، با آبشارهای قدرتمند خود، ایران را با نتیجه 16 بر 15 پیش انداختند. دو تیم به قدری نزدیک بودند که به سادگی نمی شد بین آنها تیمی را برتر ارزیابی کرد. به نحوی که دو تیم تا امتیاز 35 -35 پیش رفتند. اما در نهایت این ایران بود که با 14 امتیازی که غفور در این ست کسب کرد با نتیجه 37 بر 35 بازی را به تساوی دو بر دو کشاند.

ست پنجم با برتری 5 بر یک تیم ایران آغاز شد به طوریکه حاضران در سالن تصور می کردند که ایران تیم برنده این دیدار سخت و نفس گیر است اما روس ها با آبشارهای اسپریدونوف به بازی برگشتند و در نهایت با نتیجه 15 بر 8 زمین بازی را ترک کردند.

به گزارش سایت فدراسیون بین المللی والیبال، غفور از تیم ملی ایران با کسب 30 امتیاز و موزرسکی با کسب 20 امتیاز، امتیازآورترین بازیکنان دیدار فوق بودند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: رقابت ، ست ، آبشار ، امتیازگیری
نظرات بینندگان