arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۳

واکنش جهان به حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


آغاز حملات زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با محکومیت‌ها و واکنش‌های مختلف مسئولان جامعه جهانی رو به رو شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی روسیه الیوم، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل به دنبال آغاز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از این رژیم خواست تا تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از کشتار غیر نظامیان فلسطینی بکار گیرد.

وی گفت: من متاسفم که با وجود فراخوان‌های مکرر من و دیگر رهبران جهان و منطقه، حملات اسرائیل علیه نوار غزه شدت گرفته است و اکنون از اسرائیل می‌خواهم که تلاش خود را برای جلوگیری از کشتار ملت بیگناه فلسطین مضاعف کند.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که جان کری، وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌ است که اسرائیل باید برای جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر و ممانعت از کشتار فلسطینیان تمامی توان خود را به کار گیرد.

در همین راستا، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز عنوان داشت که این کشور نسبت به تصمیم اسرائیل مبنی بر آغاز حمله زمینی به نوار غزه بسیار نگران است و اسرائیل را به خویشتنداری فرا می‌خواند.

از سوی دیگر نیک کلیگ، معاون نخست وزیر انگلیس حملات هوایی اسرائیل علیه نوار غزه را محکوم کرد و آن را اقدامی نامناسب خواند و به مثابه مجازات جمعی ملت فلسطین است. وی افزود: من از دولت اسرائیل می‌خواهم که هم اکنون این حملات را متوقف کند.

در همین راستا اتحادیه اروپا نیز خواستار توقف فوری حملات موشکی علیه اسرائیل و اقدامات نظامی علیه نوار غزه شد و از تمامی اسرائیلی‌ها و فلسطینیان خواست تا مذاکرات مستقیم صلح را از سر بگیرند.

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای بر عدم وجود هیچگونه توجیهی برای تخریب ساختار زیربنایی و کشتار عمدی غیرنظامیان تاکید کرد و این اقدام را "جنایت جنگی" خواند.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه بمباران رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را تلاش برای کشتار فلسطینیان خواند و از عدم واکنش جامعه جهانی در برابر حملات اسرائیل به نوار غزه بشدت انتقاد کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نیز طرفین اسرائیلی و فلسطینی رابه خویشتن داری فرا خواند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان