arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۳

آلمان از شرکتهاي هواپيمايي خواست از پرواز برفراز شرق اوکراين خودداري کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی «اداره هوانوردی فدرال» آلمان روز جمعه از هشدار مقامات این کشور به شرکت های هواپیمایی در خصوص پرواز بر فراز مناطق شرقی اوکراین خبر داد.

به گزارش انتخاب ؛ «اداره هوانوردی فدرال آلمان» در این باره هشداری صادر و از 144 شرکت هواپیمایی این کشور درخواست کرد از پرواز هواپیماهای خود بر فراز تمام مناطق درگیری جلوگیری کنند. اداره هوانوردی فدرال آلمان سپس در بیانیه دیگری اعلام کرد این ممنوعیت پرواز مربوط به مناطق شرقی اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، «یورگ هاندورگ» از اعضای هیات مدیره «اتحادیه خلبان های آلمان» پیشتر در این باره اعلام کرد این که به هواپیماهای غیر نظامی اجازه داده شده بود بر فراز مناطق درگیری پرواز کنند، پرسش برانگیز است.

وی در این باره گفت: «قبلا پرواز بر فراز مناطقی مانند افغانستان بدون مشکل تلقی می شد، زیرا در این مناطق هیچ سلاحی وجود نداشت که بتواند هواپیماهای غیر نظامی را در ارتفاعی که پرواز می کنند هدف قرار دهد. اما اکنون تمام هواپیماهایی که در ارتفاع 10 هزار متری بر فراز منطقه (شرق اوکراین) پرواز می کنند، در معرض خطر قرار دارند.»

شرکت های هواپیمایی کشورهای مختلف روز پنجشنبه، هواپیماهای خود را از پرواز بر فراز اوکراین منع کردند. اوکراین نیز روز جمعه فضای هوایی خود را بر فراز مناطق شرقی این کشور که در دست جدایی طلبان حامی روسیه قرار دارد بست.

پس از سقوط پرواز «ام اچ 17» شرکت هواپیمایی مالزی که روز پنجشنبه در مناطق شرقی اوکراین رخ داد، مسئولان اداره های هوانوردی کشورهای مختلف پرسش هایی را در این خصوص مطرح کرده اند که چرا هواپیماهای غیر نظامی بر فراز این منطقه درگیری پرواز کرده اند. در جریان سقوط این هواپیما، تمام 298 سرنشین آن کشته شدند.

نظرات بینندگان