arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۳

جامعه پزشکی خواستار قانونی برای منع استعمال دخانیات شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار هزار نفر از جامعه پزشکی به طور نمادین در مخالفت با مصرف قلیان نامه ای را امضا کردند و این یعنی جامعه پزشکی و ایرانیان خواستار اعمال قانون در زمینه منع استعمال دخانیات هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسن هاشمی در حاشیه جلسه مشترک با محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تقویت استانداردهای حوزه بهداشت، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی نیاز به همکاری های مشترک وزارت بهداشت با وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

وی افزود: هدف گیری اصلی ما در حوزه بهداشت کاهش استفاده از نمک، قند و روغن های مضر است و امیدواریم بتوانیم با همکاری های مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت، استفاده از مواد مضر برای سلامت مردم را به حداقل برسانیم و از تولید داخل در راستای افزایش بهره وری و در چارچوب منویات رهبری و اقتصاد مقاومتی حمایت کنیم.

به گفته وزیر بهداشت در مورد سیگار و قلیان در حال حاضر مشکل عمده ای وجود دارد و آن ورود غیر قانونی این کالاها به کشور است. به طوری که هرچقدر مالیات را بر این محصولات افزایش داده و دسترسی این محصولات را کم کنیم، ولی دستگاه های قضایی بخوبی اعمال وظیفه نکنند، جلوی ورود غیر قانونی این محصولات را نمی توانیم بگیریم.

وزیر بهداشت با اشاره به این که حوزه سلامت قربانی استفاده از سیگار و قلیان شده، خاطر نشان کرد: مصرف این محصولات در حال حاضر هزینه های عمومی را در کشور افزایش داده است به طوری که بخشی از این هزینه ها دیگر قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: دستگاه های نظارتی بر مصرف قلیان مشخص هستند و اگر کسی تخلف کرد باید طبق قانون با او برخورد شود. همانطور که چهار هزار نفر از جامعه پزشکی به طور نمادین در مخالفت با مصرف قلیان نامه ای را امضا کردند و این یعنی همه جامعه پزشکی و همه ایرانیان معتقدند هستند قانون باید به طور کامل در زمینه منع استعمال دخانیات اجرا شود.

نظرات بینندگان