arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۸۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۳

عبدالله گل: نه تنها اردوغان بلکه کل ترکیه اسرائیل را محکوم کردند/امیدواریم که جهان تمامی این مسائل را مشاهده کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: نه تنها نخست وزیر آنکارا بلکه کل ترکیه حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کنند.

به گزارش انتخاب؛ به نقل از روزنامه حریت، عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه در کنفرانسی خبری با درویش اراوغلو، رئیس جمهوری قبرس ترک نشین گفت: نه تنها رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه بلکه همه مردم ترکیه حملات اسرائیل را محکوم کردند.

وی افزود: تهاجم‌های اخیر اسرائیل و کشتار وحشیانه غیرنظامیان در مقابل چشم‌های جهان، تصویر منطقه‌ای را به مخاطره می‌اندازد. امیدواریم که جهان تمامی این مسائل را مشاهده کند.

در مورد این مساله که اردوغان حملات اسرائیل را محکوم کرده اما توافقات نظامی کنونی با اسرائیل وجود دارد، آیا این همکاری ادامه می‌یابد یا خیر، عبدالله گل ترجیح داد تا پاسخی درباره روابط نظامی یا سیاسی آتی ندهد.

عبدالله گل، اردوغان، پارلمان ترکیه، تمامی احزاب سیاسی و تعدادی از سازمان‌های غیر دولتی این کشور به ویژه پس از حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه و کشتن صدها غیرنظامی، حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

عبدالله گل پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در 28 اوت سال جاری میلادی در آخرین سفر خارجی خود به شمال قبرس به سر می‌برد. وی بار دیگر موضع حامی صلح ترکیه در قبرس را بازگو کرده و گفت: آنکارا صریحا از روند مذاکرات میان قبرس ترک‌نشین و یونانی نشین حمایت می‌کند.

عبدالله گل در چهلمین سالروز مداخله نیروهای مسلح ترکیه در قبرس برای حفاظت از قبرس ترک نشین در برابر قبرس یونانی نشین، شرکت خواهد کرد. این جزیره از سال 1974 میلادی به دو بخش قبرس ترک نشین و قبرس یونانی نشین تقسیم شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
1
5
کسانی که با اسرائیل همدست هستند در این جنایت شریکند. با یک محکومیت خشک و خالی ننگ پاک نمی شود.
شعیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
1
4
جناب آقایان گل و اردوغان:
شما چطور؟ آیا شما که داعش را به جان مردم سوریه و عراق انداخته اید بویی از انسانیت و شرافت برده اید؟؟ شما که بیش از سه سال است که برای سقوط نظام سیاسی سوریه هر کاری می کنید؟؟ راستی بفرمایید در این سه سال در سوریه و عراق بیشتر مسلمان و کودک و زن کشته شده است یا در این چند روز در غزه. هر چند کشته شدن هر انسانی وحشتناک و درد آور است اما اگر شما دنبال سیاست بازی و ژست مسلمان دوستی نیستی و دلتان برای انسان ها و مسلمانان می سوزد چرا این جا می کشی و خوشحالی می کنی و داعش را برادر خطاب می کنید و آن جا به کشتار اعتراض می کنید؟؟ این جا خودتان بدتر از اسرائیل و بلکه همسو با آن حرکت می کنید و آن جا به کار شریکتان اعتراض دارید؟؟؟؟؟؟؟
کمی انصاف کمی شرافت و اندکی انسانیتم آرزو است. خودتان را گول می زنید گمان می کنید مردمتان را گول زده اید آقای گل؟؟؟ از آینده تان بهراسید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
3
چطور پشت پرده با اسراییل رابطه دارید و با هم عیش و نوش و بده بستان دارید بعد جنایات ایشان را محکوم میکنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان