arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۳

جزییات برخورد با پیمانکاران متاخر در میادین نفتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون حقوقی وزیر نفت و رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت تاکید کرد رسیدگی به تاخیر در اجرای پروژه‌ها و تحمیل ضرر به کشور با جدیت در وزارت نفت دنبال می‌شود و وزیر نفت و بخش‌های نظارتی این مسائل را دنبال می‌کنند.

شجاع الدین بازرگانی در پاسخ به این که با توجه به تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت چه زمانی به طور موردی با پروژه‌هایی که توسط پیمانکاران داخلی و یا خارجی با تاخیر بسیار زیاد در حال اجرا است و ضرر بسیاری را به کشور وارد کرده برخورد می کنید اظهار کرد: بخشی از این تاخیرها مربوط به مسائل قراردادی و مدیریتی است و زمینه بروز فساد و تبانی در آن ها وجود ندارد.

رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت افزود: ماهیت برخی از این پروژه‌ها به گونه‌ای است که طرفین قرارداد یا سرمایه‌گذار به دلیل شرایط تحریم، روش تامین مالی و یا عدم انجام تعهدات طبق قرارداد اختلاف پیدا کرده‌اند و در نتیجه مشکل ایجاد شده از جنس فساد یا رانت نیست.

بازرگانی در ادامه با تاکید بر این‌که در چنین پروژه‌هایی قرارداد بین کارفرما و پیمانکار وجود دارد اظهار کرد: در چنین شرایطی سیستم نظارتی و کارفرما برای رسیدگی بروز پیدا می کند و برخورد چنین مواردی در توان و ماموریت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت نفت نیست.

معاون وزیر نفت در ادامه افزود: طبق قرارداد بین کارفرما و پیمانکار در مورد چنین پروژه‌هایی ضرر و زیان تعیین شده و اگر لازم باشد پیمانکار خلع ید می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که صرفا وارد پروژه هایی که از نظر رانت و تبانی مشکل دارد می‌شویم خاطرنشان کرد: در سایر موارد که مربوط به اجرای پروژه و تاخیر است وزیر نفت مسائل را دنبال کرده و بر اجرای به موقع پروژه‌ها مدیریت می‌کند تا میادین مختلف نفتی به موقع به بهره برداری برسد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان